KOZMETIČKA INKLUZIJA Kako osobe s invaliditetom mijenjaju industriju ljepote

U proteklih nekoliko godina došlo je do porasta neovisnih brendova koji se nadaju da će olakšati osobama koje žive s invaliditetom da uživaju u raskoši koju nudi 'industrija šminke'

Ellie Goldstein

Ellie Goldstein

Britanski Vogue u svom je novom broju tematizirao poslovnu politiku najvećih kozmetičkih brendova i postavio prilično nezgodno pitanje: zašto osobe s invaliditetom, unatoč svojoj brojnosti, ne uživaju istu pažnju unutar industrije ljepote kao i ostatak populacije?

U Velikoj Britaniji, primjerice, otprilike četrnaest milijuna ljudi živi s invaliditetom, no za središnje medije oni nisu 'tiražna roba', rijetko se pojavljuju na naslovnicama pa sukladno tome nisu pretjerano interesantni ni mogulima industrije ljepote.

Situacija se u tom smislu, čini se, polako počela mijenjati. Industrija ljepote počinje mijenjati narativ, barem ako je suditi po novom poslovnom potezu tvrtke Gucci Beauty.

Ovaj glasoviti i brutalno šminkerski brend lansirao je svoju novu L’Obscur maskaru u lipnju, ali ono što je stvarno promijenilo pravila igre bile su slike koje su pratile reklamnu kampanju. Uz Ellie Goldstein, 18-godišnju manekenku s Down sindromom kao jedno od zaštitnih lica, kampanja je izazvala pohvale zbog svoje inkluzivnosti i postala najlajkanija objava brenda na Instagramu ikada.

No, s obzirom na val pozitivnih odgovora, zašto je trebalo toliko dugo vremena da brend luksuzne ljepote da izjavu o inkluzivnosti osoba s invaliditetom? I, još važnije, zašto bi se još uvijek trebalo smatrati 'hrabrim potezom' napraviti kozmetičke proizvode koje mogu koristiti svi, a ne samo osobe bez invaliditeta?

Ako ne iz moralnih razloga stajališta, čini se financijski nelogičnim isključiti tako veliku demografsku populaciju iz industrije ljepote. Više od proklamirane poslovne politike, inkluzivnost osoba s invaliditetom trebala bi obuhvaćati sve, od predstavljanja tih ljudi unutar promotivnih kampanja do brendova koji dizajniraju proizvode koji su posebno prilagođeni kupcima s određenim invaliditetom.

- Osobe s invaliditetom uživaju u istim stvarima kao i svi ostali - kaže Emma Muldoon, vlasnica Simply Emma, vodećeg britanskog bloga za osobe s invaliditetom.

- Mislim da mnogi ljudi to ne shvaćaju ili zaboravljaju koliko osoba s invaliditetom živi i djeluje u našem društvu. Želimo iste stvari, a za mnoge osobe s invaliditetom, poput mene, to uključuje ljubav prema šminki i ljepoti.

Emma ima stanje progresivnog propadanja mišića, što ograničava njezinu snagu i znači da ne može podići ruke kako bi se našminkala.

- Šminkanje se čini poput vježbanja. Leđa, vrat i ruke bi me jako boljeli i umorili od šminkanja. Slabost mišića utječe na moju sposobnost držanja četke - opisuje Emma te poziva čelnike poznatih brendova da pojačaju napore u stvaranju inkluzivne kozmetike.

Srećom, u proteklih nekoliko godina došlo je do porasta neovisnih brendova koji se nadaju da će premostiti ovaj jaz i olakšati osobama koje žive s invaliditetom da uživaju u raskoši koju nudi 'industrija šminke'.

 

Mladen Kristić

 

Povezane vijesti