ĐURĐEVAC Mališani iz Dječjeg vrtića Maslačak učili o različitostima - bilo bi dosadno da smo svi isti
Djeca su na ovaj način upoznala neke vrste invaliditeta i spoznala koje su to pozitivne fraze i ponašanja, odnosno što mogu učiniti da bi ljudima s invaliditetom pomogli u nekoj prilici, ali isto tako što nikako ne smiju činiti
U mješovitoj odgojnoj skupini Žabice mališani su učili o različitostima gdje su promatrajući slike ljudi različite boje kože, kose, odjeće ili nekom vrstom invaliditeta zaključili kako je svatko od nas drugačiji. Sa svojim odgojiteljicama, uočavali su razlike i sličnosti jedni kod drugih te zaključili kako bi bilo stvarno dosadno da su svi isti jer je svatko od nas po nečemu zanimljiv.
Čitajući priču o Slonu kojega nisu slušale noge, vrtićarci su uvidjeli da možeš biti sretan i zaigran iako imaš neki invaliditet te kako je važno biti pravi prijatelj i pomagati drugima.
Nakon čitanja, pričali su o prijateljici koja ne čuje te isprobavali kako je to biti gluh. Zaključili su da je to doista teško, no da itekako mogu pomoći prijateljici da joj bude lakše. Naučili su na znakovnom jeziku pokazati svoje ime, reći oprosti, volim te, dobar dan, žao mi je, hvala te kako ju pomoću fotografija pitati ili poručiti treba li joj nešto.
Odlučili su proučiti i što to znači biti slijep. Pokušali su hodati zavezanih očiju i kretati se pomoću štapa za slijepe, a isprobavali su i naočale s raznim oblicima sljepoće, igrali memori za slijepu i slabovidnu djecu te čitali i opipavali taktilnu Priču o lopti. Na kraju su se dodavali sa zvučnom loptom što im je ujedno bilo teško i zabavno.
Djeca su na ovaj način upoznala neke vrste invaliditeta i spoznala koje su to pozitivne fraze i ponašanja, odnosno što mogu učiniti da bi ljudima s invaliditetom pomogli u nekoj prilici, ali isto tako što nikako ne smiju činiti. Također, spoznali su da ljudi s invaliditetom itekako mogu biti samostalni, sposobni i zadovoljni. Važno je znati da se tolerancija uči po modelu pa stoga budimo dobar primjer djetetu jer i riječima i ponašanjem utječemo na djetetovu razinu prihvaćanja.
Autorica: Anita Blažinović
Objavljeno: 15.01.2021