Dobra vijest: Restoran u Tokiju zapošljava osobe s demencijom

Svrha pop-up restorana bila je podizanje svijesti o demenciji i promjena društvenog odnosa prema osobama s ovom vrstom invaliditeta

 

Novi pop-up restoran u Tokiju ima vrlo neobičan koncept – angažirali su samo konobare s demencijom, a svi koji idu u restoran znaju da postoji velika šansa da će njihova narudžba biti pogrešna.

Prema portalima Bored Panda i The Daily Meal, pop-up se zove The Restaurant of Order Failures (Restoran pogrešnih narudžbi, nap. a.), a nalazio se u Maggie's centru u Tokiju, japanskoj verziji Maggie's centara u Ujedinjenom Kraljevstvu, koji su centri podrške za pacijente s rakom i njihove obitelji. Međutim, na dva dana u lipnju, Maggie's Tokio privremeno se pretvorio u Restoran pogrešnih narudžbi.

Svrha pop-up restorana bila je podizanje svijesti o demenciji i promjena načina na koji ljudi razmišljaju i odnose se prema pacijentima s demencijom. Kada konobar u običnom restoranu pomiješa narudžbu, to može biti problem. No, u Restoranu pogrešnih narudžbi, svaki gost zna da je pogreška u narudžbi vjerojatna, pa kupci takve stvari prihvaćaju kao sasvim normalne. Sličan koncept ima Hugs Cafe u Teksasu, koji zapošljava osoblje s različitim vrstama invaliditeta kako bi im se pružio osjećaj svrhe i pridonošenja okolini, a također i kako bi se podizala svijest o osobama s invaliditetom.

Blogerica Mizuho Kudo je nazočila jednoj od večera u Restoranu pogrešnih narudžbi, a napisala je da je naručila hamburger, ali je umjesto toga dobila punjeno tijesto koje je, kako kaže, ipak bilo ukusno.

Restoran je bio uspješan, a činilo se i da poslužitelji stvarno uživaju u iskustvu. Maggie's Tokio kaže da je uspjeh bio takav da će u rujnu organizirati sličan pop-up za Svjetski dan Alzheimerove bolesti.

Damir Fatušić

 

Povezane vijesti