Inkluzivni restoran: Ugostiteljska usluga prilagođena osobama s invaliditetom

Rezervacija ljubičastog stola omogućuje da bilo koja osoba s invaliditetom uživa u obroku s prilagođenom uslugom

 

Red Raven (crveni gavran, nap. a.) u Actonu u Massachusettsu prvi je restoran koji nudi "rezervaciju ljubičastog stola", uslugu za osobe s invaliditetom.

Usluga je zamisao vlasnice Jennifer Apazicis, čija je majka, Linda, umrla od Alzheimerove bolesti u 2013. godini.

"Netko tko možda ima dijete s autizmom, netko tko možda ima oštećenje sluha ili netko tko ima psa pomagača – postoji puno stvari koje mogu učiniti iskustvo u restoranu stresnim", kaže Apazicis za NBC.

Ona je doživjela neke od tih stresnih trenutaka iz prve ruke sa svojom majkom.

"Ako ona nije bila u mogućnosti izreći riječi, ako je netko došao uzeti narudžbu i bio prebrz za nju", kaže Apazicis, "ona bi se samo zablokirala i to bi bilo to."

Rezervacija ljubičastog stola omogućuje da bilo koja osoba s invaliditetom uživa u obroku s prilagođenom uslugom.

"Svatko tko traži rezervaciju ljubičastog stola samo treba dodatno strpljenje, tiše područje i dodatnu ljubav od svojih poslužitelja", kaže Apazicis.

Judy Johanson rekla je kako je njezinom suprugu Steveu dijagnosticirana Alzheimerova bolest netom prije nego je navršio 59 godina. Kaže da je bilo teško jesti vani i pronaći suosjećajnu uslugu prije pojave ljubičastih stolova.

"Potrčat ćemo prema svakom mjestu na kojem možemo uhvatiti kap udobnosti", dodaje Johanson. "To je ono što će nam ljubičasti stol dati."

Michaelu Bellevilleu dijagnosticirana je Alzheimerova bolest prije više od tri godine, a njegov sin ima oblik autizma. Kaže kako im je ljubičasti stol promijenio život.

"Samo udobnost spoznaje da će vas poslužiti osoblje koje će učiniti sve kako bi što bolje zadovoljilo vaše potrebe. Kako staviti cijenu na to", komentira Belleville.

Apazicis se nada kako će i drugi restorani početi nuditi rezervacije ljubičastih stolova. Razvila je starter setove i obuke vodiča za zainteresirane restorane.

A mi se nadamo da će potrebu za ovim, ili nečim sličnim, prepoznati i ugostitelji u Hrvatskoj.

Damir Fatušić