ISTRAŽIVANJE Za jačanje hrvatskog turizma ključni prihod po gostu i razvoj kontinentalnog turizma

Rezultati istraživanja objavljeni su u sklopu projekta Uplift koji nudi besplatnu edukaciju poduzetnicima iz turizma, ugostiteljstva i OPG-ova

Split, ilustracija.

 

Ljetna turistička sezona je pri samom kraju, a sudeći prema dosad objavljenim rezultatima očekuje nas još jedna rekordna godina. O samoj situaciji u turizmu kao i perspektivi za naredne godine najbolje mogu pričati turistički djelatnici koji su bili ispitanici u Ipsosovom istraživanju provedenom za Mastercardov projekt Uplift, a koje je pokazalo da 86% predstavnika tvrtki iz područja turizma i ugostiteljstva prihod po gostu i razvoj kontinentalnog turizma smatraju najvažnijim aspektom za razvoj i održivost turizma u Hrvatskoj.

Odmah iza toga po važnosti su svrstali dužinu turističke sezone, gastroponudu te ponudu drugih zabavnih sadržaja poput koncerata, festivala i raznih događanja.

Da bi bolji uvjeti za elitni turizam mogli značiti i bolju turističku sliku smatra 66% ispitanih, dok 62% smatra da su za razvoj i održivost turizma važni broj gostiju te broj noćenja. Zanimljivo je da svega 28% ispitanika vjeruje da masovni turizam u Hrvatskoj može donijeti poboljšanje turističkih rezultata.

Optimističan pogled na budućnost

Turistički djelatnici su u istraživanju bili pitani i da školskim ocjenama, od 1 do 5, ocijene trenutnu turističku situaciju po različitim segmentima. Prema tim rezultatima, njih 62% smatra da je najbolji segment broj noćenja koji je dobio prosječnu ocjenu 3,8. Odmah poslije toga ide broj gostiju, dok je na trećem mjestu gastroponuda kojoj prosječnu ocjenu 3,6 daje 45% ispitanih.

Najlošije ocjenjeni segmenti uspješnosti su dužina turističke sezone i razvoj kontinentalnog turizma što su ujedno i dva segmenta za koje turistički djelatnici vjeruju da imaju najveći potencijal za razvoj.

Na razvoj turizma u narednih pet godina ispitanici gledaju s optimizmom. Najveći napredak, očekivano, ispitanici prognoziraju razvoju kontinentalnog turizma. Njih 62% vjeruje da će u budućnosti turistička ponuda na kontinentu biti bolja nego što je danas. Ispitanici očekuju da će i dužina trajanja turističke sezone biti jedan od segmenata u kojem će se ostvariti značajan boljitak kroz sljedeće godine, baš kao i po pitanju gastroponude.

Zanimljivo, što se tiče ponude dodatnog sadržaja (koncerti, festivali, događanja) 45% ispitanih misli da će biti bolja nego sada, a čak njih 48% vjeruje da će biti podjednaka trenutnoj, odnosno da neće biti nikakvih značajnijih razlika. I u ovom skupu pitanja ispitanici su pokazali kako od masovnog turizma ne očekuju puno, odnosno vjeruju da se on u narednih 5 godina neće značajnije razvijati.

Ulaganje u znanje - zalog za budućnost

- Mastercardovi podaci pokazuju da je potrošnja turista na iskustva u lipnju ove godine bila za čak 120% veća u odnosu na prepandemijsko razdoblje. U ljetnim mjesecima značajan je bio i porast potrošnje u hotelima u odnosu na razdoblje prije 2019., što se može pravdati i porastom broja turista, ali i inflacijom. U svakom slučaju, broj rezervacija ljudi koji svoje slobodno vrijeme žele provesti u Hrvatskoj raste što daje snažan zamah turističkom sektoru, ali mu se isto tako potrebno prilagođavati - rekla je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj.

O istraživanju

Kvantitativno istraživanje o poduzetništvu u Hrvatskoj u svibnju i lipnju 2023. za Mastercard provela je agencija za istraživanje tržišta Ipsos, na uzorku od 241 ispitanika (29 ispitanika su predstavnici tvrtki iz područja turizma i ugostiteljstva) koji su osobe koje vode poslovanje tvrtke u mikro, malim i srednjim poduzećima. Metoda: CATI istraživanje (Computer Assisted Telephone Interviewing) ili CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) samoispunjavanje preko online Ipsos platforme.

 

Izvor: Val grupa

 

Povezane vijesti