ISTRAŽIVANJE Kako pandemija koronavirusa utječe na djecu s autizmom

Obitelji djece s autizmom kažu da su usluge ozbiljno poremećene zbog koronavirusa, ali prilagođavaju se i čak pronalaze neke pozitivne stvari u situaciji

 

Kako su škole i drugi pružatelji usluga zatvoreni, više od 75 posto obitelji prijavilo je umjerene ili čak značajne prekide u pružanju usluga i terapija svojoj djeci, pri čemu je najviše narušena logopedska terapija. Takvi su problem bili izraženiji kod djece mlađe od pet godina.

Podatci su to koji dolaze iz anketnog istraživanja provedenog na uzorku od 8.000 obitelji djece s poremećajem iz spektra autizma o životu tijekom pandemije virusa COVID-19. Internetski upitnik poslan je obiteljima koje su sudjelovale u SPARK-u, inicijativi za prikupljanje i proučavanje genetskih podataka o osobama s autizmom i njihovim obiteljima koje financira Inicijativa za istraživanje autizma zaklade Simons, objašnjava Disability Scoop.

- SPARK pruža zajednici osoba s autizmom infrastrukturu da uče jedni od drugih i odmah podijele naučene lekcije, čak i zahtjevne poput ove tijekom krize s koronavirusom - rekla je Wendy Chung, glavna istraživačica SPARK studije koja je osmislila i ovo istraživanje.

Za vrijeme istraživanja - koje je provedeno između 20. i 30. ožujka - oko trećina obitelji izjavila je da prima usluge ili terapije na daljinu, a gotovo polovica ih je rekla da od toga vide korist.

Više od 62 posto ispitanika reklo je da se njihovo dijete s autizmom osjeća dobro, a otprilike polovina roditelja isto je rekla i za sebe. Međutim, gotovo svi koji su sudjelovali rekli su da su poremećaji uzrokovani koronavirusom negativno utjecali na ponašanje njihovog djeteta s autizmom, a 82 posto ispitanika reklo je da je to utjecalo na mentalno i emocionalno zdravlje njihova djeteta. Roditelji su također izrazili zabrinutost zbog gubitka teško usvojenih vještina.

Pa ipak, neki su roditelji izvijestili da čak vide pozitivne učinke krize. Jedna je majka navela da njezino dijete u školi ima društvenih problema i poteškoća s komunikacijom, ali joj se čini sretnijim i smirenijim u kućnom okruženju. Drugi su uočili da internetska nastava dopušta djeci da uče sporijim tempom.

Stotine roditelja reklo je da su vježbe disanja, joga, molitva, meditacija i druge slične aktivnosti korisne u olakšavanju situacije. Održavanje dnevnog rasporeda također je bilo presudno za sprečavanje problema s ponašanjem, pokazalo je istraživanje.

Damir Fatušić

 

Povezane vijesti