PRISTUPAČNI UBER Taksi tvrtke primorane osigurati prijevoz osobama u invalidskim kolicima

Kako su Lyft i Uber postali dio američkog transportnog sustava, ljudi koji koriste invalidska kolica koja se ne sklapaju osjećali su se isključenima, jer se nisu mogli smjestiti u automobile

 

Dvije tvrtke iz San Francisca 1. srpnja počele su prikupljati deset centi za svaku vožnju u Kaliforniji kako bi skupile novce za fond za pristupačnost koji je uspostavila Komisija za komunalne usluge u Kaliforniji.

Agencija još nije rekla kako i gdje će taj novac biti dodijeljen, ali njegova je svrha osigurati da aplikacije nude dovoljno vozila s ‘rampama, liftovima i odgovarajućim prostorom za smještaj korisnika koji ne mogu napustiti svoja invalidska kolica tijekom putovanja’. Fond je nastao iz državnog zakona donesenog prošle godine, koji zahtijeva od tvrtki da osiguraju pristupačne usluge.

Lyft, koji je do sada upućivao korisnike invalidskih kolica da nazovu paraprijevoz, taksi tvrtke ili druge usluge, ovaj tjedan započinje pilot u San Franciscu i Los Angelesu kako bi na svakom tržištu ponudio pet vozila pristupačnih za invalidska kolica. Iako se čini da je broj skroman, svaki će raditi 14 sati (s različitim vozačima), što je vremenski okvir koji obuhvaća najpopularnija razdoblja vožnje, prema Lyftu.

Automobili, modificirani 2019 Toyota Sienna minikombiji, bit će voženi od strane obučenih zaposlenika paraprijevoznog operatera First Transit. Korisnici Lyfta će ih moći pozvati putem aplikacije i platit će iste cijene kao i za slične vožnje Lyftom. Lyft nudi bonuse neovisnim izvođačima koji imaju vozila koja su pristupačna za invalidska kolica, iako tvrtka nije mogla reći koliko ih ima.

- U Lyftu mislimo na pristupačnost i oduševljeni smo što smo poduzeli novi korak u proširenju opcija mobilnosti u San Franciscu i Los Angelesu - rekao je Anthony Foxx, glavni direktor politika tvrtke Lyft.

Lyft je kazao kako će pratiti program i tražiti doprinos zajednice, te se nada da će ga s vremenom i proširiti. Troškove bi mogao podržati novi fond za pristupačnost koji nadzire Komisija za komunalne usluge u Kaliforniji.

Uber u San Franciscu već ima mogućnost da korisnici zatraže vozila s rampama ili liftovima za invalidska kolica. Osim toga, Uber povećava partnerstvo s paraprijevoznim pružateljem usluga MV Transportom u nekoliko gradova, uključujući San Francisco.

Uber nije odgovorio na pitanja o tome koliko je vozila koja su dostupna invalidskim kolicima.

Korisnici invalidskih kolica prošle su godine podnijeli tužbe protiv Ubera i Lyfta u sjevernom okrugu Kalifornije, piše San Francisco Chronicle.

Tužba protiv Lyfta usredotočena je na njihov ‘neuspjeh u pružanju jednakog pristupa uslugama prijevoza osobama kojima su potrebna vozila za osobe u invalidskim kolicima’, rekao je Stuart Seaborn, direktor parničnog postupka u pravnoj skupini koja stoji iza tužbi.

Tužba protiv Ubera pokušava tvrtku motivirati da proširi postojeću uslugu za invalidska kolica kako bi je učinila pouzdanijom, kazao je.

U oba slučaja klijenti grupe ne traže novčanu odštetu.

- Ono što žele je uslugu identičnu onoj koja je pružena široj javnosti - rekao je.

Damir Fatušić