Socijalno poduzetništvo: Sapuni na Brailleovu pismu koje stvaraju slijepe i slabovidne osobe

"Osim društvene komponente, imamo i ekološku komponentu - već godinu dana prikupljamo ostatke sapuna iz zagrebačkih hotela jer želimo uvesti i reciklirani sapun u ponudu", kaže izvršni direktor Udruge slijepih Zagreb, Goran Denis Tomašković

 

Sapuni na točkice, odnosno sapuni s potpisom na Brailleovu pismu, projekt je Socijalno-uslužne zadruge 'Martinov plašt' i Udruge slijepih Zagreb, kojim se želi potaknuti zapošljavanje slijepih i slabovidnih osoba, navodi se na internetskoj stranici HTV-a (vijesti.hrt.hr). Članovi USZ-a u Studiju 4 HTV-a, u prilogu emisije 'Paralele', govorili su o socijalnom poduzetništvu – načinu na koji i osobe s invaliditetom mogu raditi u tvornici i zarađivati na slobodnome tržištu.
Izvršni direktor Udruge slijepih Zagreb, Goran Denis Tomašković pojasnio je kako su Socijalno-uslužna zadruga Martinov plašt, čiji je član, i USZ osnovani 2011. i pomažu ranjivim skupinama da se lakše uključe na tržište rada. 

"Od 2015. član Zadruge je i USZ s projektom kojim pokušavamo pokrenuti proizvodnju sapuna u Zagrebu, gdje nam je uvelike uzor londonska tvornica Clarity", kazao je Goran Denis Tomašković.

Član udruge Ante Babić slijepa je osoba i želi biti aktivan, pa će sudjelovati u izradi sapuna. Udruga organizira radionice o izradi sapuna i odlučio se upravo za taj projekt. U svladavanju nove vještine moraju se snaći jer postupci su prilagođeni slijepima. 

!Iako se činilo komplicirano, sve smo svladali. Izrada sapuna nije ništa opasnija od svakodnevnih izazova, tipa peći ili noža", rekao je Babić. 

"To će biti prava manufaktura za proizvodnju sapuna. U kuhinjskim uvjetima Udruga radi sapune od 2014. i sada želi podići proizvodnju na višu razinu - poluindustrijsku. Do kraja godine planiramo zaposltii najmanje jednu osobu i izrađivati sapune s potpisom grada, države ili osobe na Brailleovu pismu. Iz Europskog socijalnog fonda kasne nam sredstva, kao i strategija za razvoj društvenog pduzetništva pa smo sada u kontaktima s Clarityjem. Tim je projektom predviđen i posjet članova našeg tima Londonu, jer Clarity već ima proizvodnju na tekućoj traci. U drugoj fazi želimo prenijeti primjer dobre prakse iz Londona u Zagreb", naveo je Tomašković. 

"Grad Zagreb prvi je u RH krenuo s natječajem za društveno poduzetništvo preko socijalne zadruge, upravo tim sredstvima bismo počeli s uređenjem prostora u bivšoj mesnoj industriji Zagrepčanka na Heinzlovoj. Želimo taj devastirani prostor sredstvima grada vratiti u funkciju, očekujemo potpisivanje ugovora s Holdingom za uređenje unutrašnjosti.
U prvoj fazi ciljane skupine su suvenirrnice, hoteli, turisti, građani, a zatim i tvrtke, kao poslovni poklon s potpisom na brajici. Cilj nam je proizvodnja čistog kozmetičkog sapuna, za koji su stroža pravila proizvodnje. Osim društvene komponente, imamo i ekološku komponentu - već godinu dana prikupljamo ostatke sapuna iz zagrebačkih hotela jer želimo uvesti i reciklirani sapun u ponudu. Već sada imamo interes pet hotela da u njihove suvenirnice plasiramo naše sapune.
Iduće godine namjeravamo zaposliti svih pet članova Udruge koji su prošli testiranja. To ovisi o poticajima za zapošljavanje osoba s invaliditetom, ali sredstva kasne. Po uzoru na Clarity želimo da članovi Udruge budu u svim segmentima, od recepcionera do menadžmenta. Očekujemo da država proširi strategiju i Zakonom o javnoj nabavi, poreznim olakšicama za društvena poduzetništva te boljim poticajima za zapošljavanje osoba s invaliditetom", zaključio je Tomašković.

Izvor: vijesti.hrt.hr