Oskar bez kategorije: Kako su na ovogodišnjoj dodjeli najvažnije filmske nagrade prikazane osobe s invaliditetom

Na tamošnjoj je televiziji emitirana i reklama kojoj je svrha potaknuti javnu debatu o tome kako osobe s invaliditetom 'konzumiraju' vizualne kulturne sadržaje

Julianne Moore i Eddie Redmayne svoje su prve Oskare osvojili za uloge osoba s invaliditetom

Završena je najvažnija večer u holivudskoj industriji snova, dodjela Oskara. Sa zadovoljstvom možemo konstatirati da je glavnu nagradu – dakle, u kategoriji najboljeg filma – Oskara osvojio naš favorit 'Birdman', dok je 'kipić' za glavnu mušku ulogu otišao britanskom glumcu Eddieju Redmayneu za ulogu u filmu 'Teorija svega' u kojemu je utjelovio danas vjerojatno najslavniju osobu s invaliditetom, znanstvenika Stephena Hawkinga. No, još je fascinantniji podatak da je kultna holivudska diva Julianne Moore nakon pet nominacija svog prvog Oskara dobila upravo za ulogu osobe s invaliditetom. Julianne Moore, naime, glasače Američke filmske akademije osvojila je ulogom žene s Azheimerovom bolešću, u filmu 'Still Alice'

Redakciji In Portala jedino nije dobro legla činjenica da je naš drugi favorit, film 'Boyhood', utržio tek jednog važnog Oskara – za sporednu žensku ulogu.

No, ono što je nama najbitnije jest podatak da su zapaženo mjesto na upravo završenoj dodjeli Oskara imale i osobe s invaliditetom, doduše ne zaslugom Američke filmske akademije. Na tamošnjoj je televiziji, naime, emitirana i reklama kojoj je svrha potaknuti javnu debatu o tome kako osobe s invaliditetom 'konzumiraju' vizualne kulturne sadržaje. U TV spotu u trajanju od jedne minute prikazana je sedmogodišnja djevojčica Emily koja je rođena slijepa. Emily u spotu opisuje kako ona, kao slijepa osoba, 'gleda' svoj najdraži film Čarobnjak iz Oza, a pritom se sjajnim vizualnim efektima dočarava njezina 'verzija' ovog filmskog klasika. Narator u ovom nevjerojatnom spotu bio je legendarni glumac i redatelj Robert Redford, i sam oskarovski laureat.

Emtiranje ove reklame tijekom jednog od najgledanijih TV događaja na svjetskoj razini – što dodjela Oskara svakako jest – zapravo je djelo kablovske televizije Comcast. Ova TV kuća želi predstaviti tzv. govorni vodič za gledanje televizije namijenjen slijepim i slabovidnim te osobama s još nekim vrstama invaliditeta.

"Želimo stvoriti mogućnosti ljudima s određenim oblicima invaliditeta koji vole film i televiziju da to iskuse u punom intenzitetu", kaže Tom Wlodkowski, i sam slijepa osoba, koji je u Comcastu zadužen za pristupačnost TV sadržaja osobama s invaliditetom. "Uvođenjem 'govornog vodiča' za što je moguće više ljudi, možemo pomoći u premošćivanju jaza i napraviti jednako uvjerljivu zabavu za ljude s vizualnim ili nekim drugim invaliditetom kao i za bilo koga drugoga."

Oglašavanje na dodjeli Oskara na ABC-u lukrativan je posao, emitiranje 30 sekundi spota prosječno košta nevjerojatnih 1,95 milijuna dolara.

M. Kristić

 

Povezane vijesti