Ministar Mornar: Još nam fali samo 60 asistenata za učenike s teškoćama u razvoju
Defektologinja Davorka Schmidt, koja za sebe kaže da je inkluzivna učiteljica, ocijenila je da su pomoćnici unijeli velike promjene u škole. Koliko su potrebni i bitni djetetu s teškoćama, toliko su bitni i za drugu djecu koja se uče različitosti, pomaganju i plemenitosti
U ovoj školskoj godini 1080 učenika s poteškoćama dobit će 1020 asistenata koji će se financirati s 45,7 milijuna kuna povučenih iz Europskoga socijalnog fonda, a njihov će se broj povećati nakon završetka natječaja namijenjenog udrugama u iznosu od pet milijuna kuna, izvijestio je ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar nakon završenoga natječaja za financiranje asistenata u nastavi na koji su se mogli javiti osnivači škola - gradovi i županije.
Posao oko natječaja trajao je nešto duže i sada je završen, a novac za pomoćnike u nastavi dobilo je 14 gradova i 12 županija, rekao je ministar Mornar ističući da će njegovo ministarstvo u sklopu izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi definirati pomoćnike u nastavi i time omogućiti sustavno rješavanje njihova statusa.
Istaknuo je da će gotovo 51 milijun kuna koje je ministarstvo osiguralo za ovu školsku godinu biti dovoljno za sve potrebe za pomoćnicima u nastavi. Ministar Mornar najavio je da će uskoro biti donesen i pravilnik o osnovnom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama. Rekao je da je taj pravilnik već usklađen sa zainteresiranim stranama, da je još potrebno pripremiti i sustavne evidencije učenika s teškoćama te definirati i verificirati edukaciju pomoćnika.
Pitanje pomoćnika u nastavi pokrenuto je prije desetak godina, a od 2009. do danas njihov se broj godišnje udvostručava. To je model inkluzivne potpore koji mora biti potpora i djeci s teškoćama i cijeloj školi, istaknula je začetnica uvođenja pomoćnika u škole Ljiljana Igrić.
Ako pomoćnici rade samo s djetetom, a ne s cijelim razredom i školom, to nije inkluzija, nego izolacija, rekla je. Ove su godine, dodala je, prvi put utvrđeni uvjeti tko može postati pomoćnik u nastavi i kakvu edukaciju mora imati. Najavila je kako pomoćnik u nastavi sada postaje i zanimanje, što, dodala je, treba unijeti i u Nacionalni standard.
Defektologinja Davorka Schmidt, koja za sebe kaže da je inkluzivna učiteljica, ocijenila je da su pomoćnici unijeli velike promjene u škole. Koliko su potrebni i bitni djetetu s poteškoćama, toliko su bitni i za drugu djecu koja se uče različitosti, pomaganju i plemenitosti, istaknula je, dodajući kako je cilj da dijete koje dobije pomoćnika na kraju školovanja iziđe kao samostalna osoba.
Na novinarsko pitanje što je s djecom kojoj su pomoćnici potrebni u vrtićima, predstavnici ministarstva odgovorili su da su ovogodišnjim natječajima obuhvaćena djeca u osnovnim i srednjim školama. Napomenuli su da su gradovi osnivači vrtića te da u nekim vrtićima već ima pomoćnika.
Na novinarsko podsjećanje da je roditeljima djece s poteškoćama vrlo važno da znaju hoće li njihovo dijete dobiti pomoćnika kako ne bi svake godine bili u neizvjesnosti, jer ovise o natječajima na koje se javljaju osnivači škola ili udruge, ministar Mornar je odgovorio kako nema razloga da se novac ne osigura i za iduću školsku godinu.
Procedura je sada takva da se novac iz europskog fonda povlači svake godine, no postoji i mogućnost da natječaji vrijede za više godina. Situacija može biti samo bolja, a ne lošija, zaključio je ministar Mornar.
In-Portal / Hina
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Objavljeno: 27.09.2014