ONLINE RADIONICA Kako dijete s autizmom uključiti u vršnjačke aktivnosti
Radionica je namijenjena odgajateljima, roditeljima i svim zainteresiranima, a broj sudionika je ograničen zbog individualnijeg pristupa, te kvalitetnije i temeljitije razmjene iskustava vezanih uz temu
Puteljak - podrška dječjem razvoju kroz Floortime metodu organizira 7. svibnja radionicu ‘Kako dijete s autizmom uključiti u vršnjačke aktivnosti’. Održat će se putem Zoom aplikacije, namijenjena je odgajateljima, roditeljima i svim zainteresiranima, a broj sudionika je ograničen zbog individualnijeg pristupa, te kvalitetnije i temeljitije razmjene iskustava vezanih uz temu.
Dijete s poremećajem iz spektra autizma ima pravo na inkluziju, pa je u skladu s tim i naša odgovornost da mu osiguramo što kvalitetniju integraciju u redovne vrtićke programe, te što ravnopravnije sudjelovanje u aktivnostima s vršnjacima, naglašavaju organizatori radionice.
Većina djece s PSA ne pokazuje spontano interes za vršnjake. Mnogima je teško uključiti se u igru koju ne razumiju ili nemaju još adekvatne komunikacijske i socijalne vještine da bi mogli samostalno 'pregovarati' s vršnjacima. Često se zbog toga još više izoliraju ili su frustrirani i ispoljavaju to nepoželjnim ponašanjima. Boravak u vrtiću je pun svakodnevnih izazova s kojima se i djeca tipičnog razvoja teško nose, pa i oni često trebaju podršku odrasle osobe kako bi se osjećali prihvaćenima i uspješnima.
Na radionici ćete dobiti odgovore na pitanja:
- Kako prilagoditi vlastita očekivanja mogućnostima djeteta i uvjetima u kojima se nalazimo?
- Kako dijete s autizmom motivirati na igru s vršnjacima?
- Kako prilagoditi aktivnosti djetetu s autizmom?
- Kako vršnjake potaknuti da prilagode svoju igru djetetu s teškoćama?
- Koje igre i aktivnosti mogu biti primjerene za poticanje interakcije i kako ih prilagoditi mogućnostima djeteta?
Voditeljica radionice je Martina Trnka, Floortime/DIR terapeut, SI pedagog (senzorna integracija prema Jean Ayers), voditelj Puteljka (www.puteljak.hr). Diplomirala je na Učiteljskoj akademiji na odsjeku za rani predškolski odgoj i obrazovanje. Ima preko dvadeset godina radnog iskustva u direktnom radu s djecom predškolske dobi u vrtićima. Od toga je jedanaest godina radila u posebnom programu za djecu s poremećajem iz spektra autizma Dječjeg vrtića ‘Bajka’ u Zagrebu. Također, u Dječjem vrtiću ‘Bajka’ je osmislila i provodila program senzorne integracije za djecu s teškoćama odobren od Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za odgoj i obrazovanje.
Paralelno je stjecala znanja kroz mnogobrojne dodatne edukacije i iskustva u individualnom radu s djecom s poremećajem iz spektra autizma i njihovim obiteljima kroz savjetovanje u patronaži. Kroz svoje dosadašnje iskustvo prepoznala je potrebu za sustavnom podrškom i savjetovanjem, ponajprije roditelja djece s teškoćama u razvoju, a zatim i stručnjaka koji su uključeni u odgojno-obrazovni proces djece s teškoćama u inkluziji.
Prijave na e-mail martinatrnka.puteljak@gmail.com.
Božica Ravlić
Objavljeno: 06.05.2020