POVIJEST SE PONAVLJA Osobe u invalidskim kolicima ne mogu ući u autobuse

Ovaj primjer iz Engleske pokazuje da problemi s mobilnošću i diskriminacijom nisu Hrvatska ekskluziva. Dapače, nastojanja u Hrvatskoj ponekad mogu poslužiti i kao pozitivan primjer


Donald Hadfield svakodnevno putuje na posao od Ilminstera do Tauntona koristeći usluge prijevozničke tvrtke First Bus. Međutim, u tri navrata u studenom i prosincu Hadfieldu je, kako piše BBC, rečeno da se ne može ukrcati u autobus jer su drugi putnici zauzeli mjesto za invalidska kolica koje bi on trebao koristiti.
Iz First Busa kažu da 'trebaju još raditi' kako bi osposobili svoje osoblje.
Svi autobusi tvrtke First Bus imaju jasno označen prostor za invalidska kolica. Unatoč tome, kaže Hadfield, vozači su zaustavili autobus, ali su mu rekli da se ne može ukrcati na svojoj postaji u Ilminsteru, jer su na mjestu za invalidska kolica bila dječja kolica ili putnik s torbama.
- To izaziva veliku količinu stresa, čekam na taj autobus i na pomisao da se neću moći ukrcati ponekad ne želim izlaziti iz kuće - rekao je Hadfield.
Svaki put kad je Hadfield bio prisiljen čekati još sat i pol na drugi autobus, zakasnio je na posao.
Ministri su se obvezali na poboljšanje pristupa autobusima korisnicima invalidskih kolica, nakon odluke Vrhovnog suda iz 2018. godine. Među mjerama koje se razmatraju su jasnije oznake koje pokazuju da korisnici invalidskih kolica imaju prednost i ovlasti za vozače da premjeste ljude s prostora za invalidska kolica.
- To je, koliko je meni poznato, jedini incident koji je došao do izražaja, pa to sugerira da za mnoga putovanja koja organiziramo to nije bio problem - kaže Alex Carter iz First Busa.
- Ali zbog činjenice da se to gospodinu Hadfieldu dogodilo više nego jednom, duboko se ispričavamo - dodaje Carter.
Ovaj primjer iz Engleske pokazuje da problemi s mobilnošću i diskriminacijom nisu Hrvatska ekskluziva. Dapače, nastojanja u Hrvatskoj ponekad mogu poslužiti i kao pozitivan primjer.
Podsjetimo, pročelnica Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom Romana Galić u nedavnom intervjuu za In Portal istaknula je kako  je prioritet ZET-a i Grada Zagreba 'kontinuirano prilagođavanje javnog gradskog prijevoza i javnih površina, pa je do sada više od 50% tramvaja i 85% autobusa niskopodnih', a ZET je u 2018. godini pružao uslugu specijaliziranog kombi prijevoza s ukupno 26 kombi prijevoza, 16 za prijevoz odraslih osoba i 10 za prijevoz djece s teškoćama u razvoju.
Međutim, i ovu priču je nemoguće završiti ičim drugim osim citatom splitskog vozača autobusa Ante Bonacina, koji je učinio ono što njegovim engleskim kolegama, očito, nije palo na um.
- Ma ja ustvari nisam uradio ništa i nije mi drago da jedna ovakva priča zauzima toliko prostora u medijima. Napravio sam samo ono što bi svako normalno ljudsko biće moralo uraditi. Radi se o ljudskosti i ničemu više.
Damir Fatušić