Digitalno obrazovanje: Mobilni uređaji u službi inkluzije osoba s invaliditetom

Korištenje mobilnih aplikacija može značajno povećati motivaciju za sudjelovanjem u obrazovanju kod osoba s invaliditetom, ali i svih onih koji u obrazovnom procesu nailaze na bilo kakvu vrstu barijera

 

Današnje internetsko društvo u potpunosti je promijenilo način na koji komuniciramo jedni s drugima. Znanje o tome kako sudjelovati u ovom novom, digitalnom društvu postalo je ključno u našem profesionalnom i privatnom životu.

Tendencija korištenja mobilnih uređaja, kao što su pametni telefoni ili tableti, svakim je danom sve veća, a u sjevernoeuropskim zemljama se sustavno koristi u redovitoj školi i u obrazovanju odraslih. Korištenje mobilnih uređaja radikalno mijenja način na koji smo se obrazovali. Oni povećavaju motivaciju za učenje i nude nove mogućnosti za personalizirano te grupno educiranje. Značajke i pristupačnost tableta i posebne aplikacije potiču uključenost svih učenika. Osim toga, potiču kreativnost i samoizražavanje, usto su i zabavni za korištenje.

Ovakav brzi digitalni razvoj za ljude s posebnim obrazovnim potrebama (Special Educational Needs) predstavlja izazov, ali i nudi nebrojene mogućnosti za učenje, samoizražavanje i digitalnu inkluziju.

U sklopu Erasmus+ programa Europske unije, Ključna aktivnost 1- Mobilnost u svrhu učenja za pojedince (projekt Future Learning with Tablets and iPads), djelatnica Pučkog otvorenog učilišta Zagreb Ana Majurić prisustvovala je petodnevnoj edukaciji o uporabi tablet i iPad-ova u edukativne svrhe.

Ciljevi te edukacije, uz ostalo, bili su podizanje svijesti o novim načinima na koji tableti i iPadovi mogu pomoći u obrazovanju, komunikaciji i samoizražavanju osoba s posebnim obrazovnim potrebama te im omogućiti aktivno sudjelovanje u digitalnom društvu. Isto tako, polaznici su educirani kako koristiti mobilne aplikacije za osobe iz autističnog spektra, slabovidne, slijepe, disleksične te one nepismene.

Organizator ove edukacije bila je neprofitna austrijska organizacija za obrazovanje odraslih Atempo, čiji je glavni cilj osigurati jednake mogućnosti za sve osobe u njihovoj zajednici, bez obzira s kakvim preprekama se suočavali. U skladu s tim načelima, 25 posto njihovih zaposlenika su osobe s invaliditetom. Oni smatraju da u populaciju koja se u obrazovnom procesu suočava s razmjerno najviše prepreka spadaju osobe u invalidskim kolicima, slijepi i slabovidni, gluhi i nagluhi, starije generacije, obitelji s malom djecom te osobe s poteškoćama u učenju. Jedan od načina na koji se neke od tih prepreka mogu ukloniti je upravo korištenje tableta i iPad-ova.

Također, osim što pomažu pri učenju, korištenje mobilnih aplikacija može značajno povećati motivaciju za sudjelovanjem u obrazovanju kod osoba s invaliditetom, ali i svih ostalih osoba koje u obrazovnom procesu nailaze na bilo kakvu vrstu barijera.

In Portal

 

Povezane vijesti