Intervju, Ozren Jurić: Invaliditet mi nije prepreka za žestoke svirke mog benda K'o zmaj
Tri mjeseca nakon izdavanja prvog spota jedinstvenog zagrebačkog benda K'o zmaj, odlučili smo popričati s njihovim frontmenom i osnivačem Ozrenom Jurićem o svakodnevici, izazovima, uspjesima i planovima
Kako je bilo snimiti prvi spot? Koliko je bilo teško doći do ekipe – kamera, režija, produkcija, montaža? Čija je uopće bila ideja, priča za spot, i zašto baš pjesma 'Problem' (poveznica na spot youtu.be/9a58TEy0xs0)?
- Spot je snimao redatelj Goran Horvatinec koji svoje usluge režiranja nudi pod sveobuhvatnim imenom Skylens Studio. Osobno se znamo već duže vrijeme i dogovaramo snimanje spota godinama, a tek je prošlog ljeta došlo do realizacije prvog projekta. Surađivanje je bilo izvrsno.
Temeljni i prototipni scenarij su moja ideja. Specifično pregled kod doktora i nepomična pacijentica okrenuta leđima – pomalo erotizirana i pomalo objektificirana. Guralo se i u smjeru izigravanja cirkusa.
Poprilično su pridonijeli i gore spomenuti redatelj i basist benda Tomislav Grabar sa svojim idejama i sugestijama. Recimo, krupni planovi su djelo redatelja, a basist je, na primjer, predlozio da u sceni pregleda doktoru dodajem pregledne alate poput asistenta. Mnogo toga je bilo spontano i flautist Goran Lenac je majstorski odradio svoj dio.
Kad se sve zbroji i oduzme, rezultat spota je koordinirana timska aktivnost svih uključenih u projekt.
Planiranje, smišljanje ideja, nalaženje lokacije, pribavljanje rekvizita – dakle logistika i scenarij su nastali i isplanirani kroz dva mjeseca, a samo snimanje je trajalo jedan dan, 10-ak sati. Postprodukcija se malo odužila. Mjesec do dva. Bilo je usred ljeta pa je bilo putovanja. Koja jako dobro dođu da ohladimo glavu i donesemo najbolje konačne odluke.
Čini mi se da vas je spot digao na jednu novu razinu, u smislu da imate više gaža, da ste traženiji, prepoznatljiviji i aktivniji. Ili je zapravo spot produkt planirane povećane aktivnosti i odlučnosti benda? Jeste li uopće popularniji nakon spota i je li ta eventualna popularnost bila kratkog vijeka?
- Osobno smatram da danas nema smisla ignorirati i vizualnu reprezentaciju pjesme. YouTube je danas dominantan i prerelevantan i to je naš fokus u ovom trenutku.
Imamo jedan album s kojim nismo sasvim zadovoljni. Iz tog razloga se čekanje na prvi spot i odužilo. Nakon dosta vremena smo si definirali što želimo, potrudili se da stvari izvedemo i snimimo kako spada i odmah naglo i probitačno krenuli sa što je moguće atraktivnijim spotom.
Ne bih još spominjao riječ popularnost, ali je malo više podarene pažnje podiglo samopouzdanje u projekt. Moram spomenuti da smo zbog spota završili i na HRT-u i tamo smo izveli pjesmu 'Klinci s Ribnjaka' – koja je inspirirana jednim istinitim događajem, što je prepoznato. Jer nakon tog nastupa pogledi na pjesmi su se utrostručili. Čak su nam se i privatno javljali s pitanjima poput 'kakva je to pjesma' (poveznica na pjesmu Klinci s Ribnjaka youtu.be/K1lPcuatILk).
Koliko je teško putovati i svirati, posebno uzevši u obzir da ste vi, frontmen, osoba s invaliditetom? Pretpostavljam da ste, bez obzira na to, spremni na još više gaža i veće napore – to je i cilj, zar ne? Jeste li morali odbiti koju gažu zbog nepristupačnosti?
- Do sada i nismo mnogo putovali. Najdalje su bila mjesta poput Siska, Zaprešića i Velike Gorice. Svirao sam, doduše, ovo ljeto u Rijeci na cesti s flautistom benda. Bilo je nekih planova za Osijek i na nekom otoku i raznim motorijadama koje su propale iz drugih razloga.
Osobno putovanja na svirke van Zagreba doživljavam kao male avanture i meni je to lijepo. Bilo je do sada par improviziranih, poprilično visokih pozornica, kojih sam se prepao i pjevao ispred pozornice, ali u 95 posto slučajeva me ljudi uspješno dignu na pozornicu – tako da bar u našem slučaju ne tražimo dodatne prilagodbe. A iskreno, i da tražimo, ne vjerujem da bi takve zamolbe i zahtjevi prošli.
Ali svakako da je teško se baviti s takvom vrstom hobija/posla/aktivnosti u takvoj situaciji. I da, recimo, nastupam sam, vjerojatno to ne bi bilo moguće. Tako da sam trenutno sretan što to mogu raditi na ovaj način. Žao mi je i što se ne mogu više kretati na pozornici, jer sam svjestan da je to bitno radi dojma i poprilično sam siguran da bih to dobro radio. Ali situacija je kakva je i trudim se što je moguće bolje izvoditi i stvarati umjetnost, čak i pomalo ignorirati težinu situacije.
Koliko je teško u Hrvatskoj zarađivati od glazbe, ako niste spremni napraviti stilske i žanrovske kompromise? Koliko je vama bilo teško izdati album?
- Na svu sreću, u bendu smo ili zaposleni ili više-manje uspješni studenti. Tako da nismo ovisni o prihodima od glazbe i to nam dobro dođe da radimo stvari kako nam se radi i da imamo integritet. Meni je to važnije, a iskreno smatram i da naše pjesme imaju potencijala i za pomalo komercijalniji uspjeh, ali to će vrijeme pokazati.
Tu i tamo znamo uprihoditi od svirke, ali 6 je ljudi u bendu tako da nema smisla trenutno računati da ima života od toga. Trenutni fokus je da se probijemo, pa tko zna!
Općenito nešto o budućnosti benda – planirate li novi album? Novi spot? Hoće li se možda dogoditi kakva turneja ili ipak za to još niste spremni? Eventualno kakva ekskluziva za In Portal?
- Planiraju se novi spotovi i nove pjesme – trenutno se mučimo da ih sami miksamo i zato treba vremena da to ispadne kako spada. Plan je izdavati samo singlice, bez albuma. A onda best of album sa svim našim pjesmama.
U fazi miksanja su jedna rock/metal pjesma 'Konjanici' i jedna folk punk revolucionarna 'Puška iz Srca', pa koja prva bude gotova dobiva spot – nadam se! A možda i jedna srednjovjekovno-akustična 'Mistična Staza' preduhitri ove dvije. Bio je plan i za pjesmu koja se zove 'Sram vas bilo' – ali dobro su nas snimili na nedavnom nastupu u KSET-u, tako da imamo jedan novi video (poveznica youtu.be/bXlJ8TkpqqA).
Turneje nisu u planu. Trenutno vjerujemo u YouTube, i ako bude sreće i postanemo dio neke kolektivnije svijesti, vrlo je moguće da dođe do neke mini turnejice po Hrvatskoj, zaključuje Ozren Jurić.
Ako još niste, poslušajte i pogledajte prvi spot benda K'o zmaj, a preporučujemo i da ih prvom prilikom poslušate uživo. Hrvatska glazbena scena definitivno još može ponuditi nešto novo i kvalitetno.
Razgovarao: Damir Fatušić
Objavljeno: 19.01.2018