ZABRINJAVAJUĆA ANKETA Obrazovni stručnjaci nespremni za učenike s invaliditetom
Edukatori u specijalnom obrazovanju kažu da su mnogi učitelji i paraprofesionalci koji rade izravno s učenicima s invaliditetom loše pripremljeni za to
U istraživanju koje je obuhvatilo gotovo 1.500 nastavnika u specijalnom obrazovanju širom Amerike, samo njih osam posto je ocijenilo nastavnike općeg obrazovanja s kojima rade dobro pripremljenima da bi radili s učenicima s teškoćama u razvoju, a samo je dvanaest posto ispitanika imalo povjerenja u paraedukatore koji su često zaduženi za podršku djeci s teškoćama u školi.
Nedavno objavljena saznanja dolaze iz ankete provedene među stručnjacima za specijalno obrazovanje. Anketu je u jesen 2018. godine provelo Vijeće za iznimnu djecu (Council for Exceptional Children - CEC, op. a.), skupina koja predstavlja specijalne edukatore.
- To je problematično, s obzirom na to da je inkluzija najcitiranija strategija za podučavanje djece s iznimkama, od kojih se većina obrazuje u sustavu općeg obrazovanja - navodi CEC u izvješću o istraživanju.
Više od polovice učenika s invaliditetom provodi najmanje 80 posto svog dana u općem obrazovnom okruženju, prema saveznim podacima, tako da sposobnost nastavnika općeg obrazovanja i paraprofesionalaca da služe ovoj populaciji može imati značajan utjecaj, piše Disability Scoop.
Gotovo 70 posto anketiranih specijalnih odgojitelja smatralo je sebe i srodne pružatelje usluga kao što su govorni i radni terapeuti dobro pripremljenima za rad s djecom s teškoćama u razvoju. Nešto više od polovice njih reklo je da su drugi specijalni pedagozi dorasli tom zadatku, ali taj broj je pao na 38 posto kada su ih pitali za nove specijalne učitelje.
Osim toga, u istraživanju CEC-a utvrđeno je da većina specijalnih edukatora svakodnevno ili jednom tjedno provjerava individualizirane obrazovne programe učenika, ali su izvijestili da imaju premalo vremena na raspolaganju za planiranje nastave na temelju tih istih individualiziranih obrazovnih programa.
Damir Fatušić
Objavljeno: 10.07.2019