Hrvatska udruga neurorazvojnih terapeuta: I vi možete postati stručnjak za Bobath terapiju

Sudionici tečaja moći će raspravljati o trenutnom znanju iz područja neuroanatomije, neurofiziologije i neuropatologije i povezati to s djecom s cerebralnom paralizom

Karolina Župetić, fizioterapeutkinja na Goljaku 

Hrvatska udruga neurorazvojnih Bobath terapeuta najavljuje bazični neurorazvojni Bobath tečaj. Ovaj interdisciplinarni tečaj napravljen je kako bi omogućio pregled trenutne teorijske pozadine Bobath/Neurorazvojne terapije u tretmanu djeteta s cerebralnom paralizom (CP), kroz studije neuroznanosti, klasifikaciju sindroma, te načela procjene i tretmana. Omogućio je početno praktično i teorijsko iskustvo u neurorazvojnoj terapiji, rukovanju, procjeni i vođenju djece s CP. Razvio je svijest o faktorima koji su uključeni u rješavanje problema i komunikaciju u svim aspektima tretmana, uključujući dijete, roditelje, terapeute te zdravstveni i edukacijski tim.

Sudionici tečaja moći će raspravljati o trenutnom znanju iz područja neuroanatomije, neurofiziologije i neuropatologije i povezati to s djecom sa CP. Primjeniti načela normalnog i abnormalnog razvoja u tretmanu djece s CP. Primjeniti razumijevanje senzomotornog razvoja i razvoja normalnog pokreta u tretmanu djece s CP. Prepoznati značajke različitih tipova cerebralne paralize, i klasificirati djecu s CP. Razviti vještinu u procjeni i analizi problema djece s CP. Razviti vještinu učinkovite primjene tehnika rukovanja. Planirati racionalne i integrativne programe, te razviti vještinu analitičkog kliničkog zaključivanja. Stvoriti kućni program, uputiti i educirati roditelje i ostale uključene u brigu o djetetu.

Bobath koncept nastaje 1943. godine, kada je učiteljica gimnastike, a kasnije fizioterapeut, Berta Bobath (1907 - 1991) tretirala jednog hemiplegičnog pacijenta, poznatog slikara portreta, čije stanje je ocijenjeno kao nepopravljivo. Unatoč toj postavci, Berta Bobath je, u radu s njime, primjetila da može svojim rukama pozitivno utjecati na umjetnikovu pokretljivost. Kasnije je njezin muž, liječnik i neurolog, Karel Bobath (1905 - 1991), postavio o tome znanstvenu teoriju i razradio studije. Iznenada je postalo jasno kako oštećeni živčani sustav (SŽS) može unatoč oštećenju ponovo učiti. Ostala područja mogu preuzeti funkcije koje su prije bile vršene od strane oštećenog tkiva. Putem novih veza omogućeno je učenje novih funkcija. Ta sposobnost novog organiziranja nazvana je "plastičnost" SŽS-a. Plastičnost je ovisna o korištenju i rezultat je zajedničkog rada između čovjeka i okoline. Za učenje su potrebni motivacija i svjesnost (koncentracija). Odlučujuće uz to je i kako se čovjek razvija(o) i kako (je) uči(o).

Više informacija o tečaju te prijavnica na stranici www.hunrbt.com.

In Portal

Foto: Daniel Kasap/PIXSELL

 

Povezane vijesti