Palac gore: Predstavljen projekt za uključivanje djece s teškoćama u redovito obrazovanje

Dječji vrtić "Gajnice" predstavio je uspješan završetak projekta "Rana mreža podrške za kvalitetniju integraciju djece s teškoćama u redoviti obrazovni sustav" sufinanciran s oko 99.000 eura iz sredstva Europskog socijalnog fonda, čiji je cilj bio doprinijeti uspješnijem uključivanju djece s teškoćama u redoviti obrazovni sustav.

 

Cilj projekta ukupne vrijednosti 126.605 eura nastojao se osigurati kroz poboljšanje kvalitete integracije djece s teškoćama u samom Dječjem vrtiću "Gajnice", ali i stručnim usavršavanjem odgojno-obrazovnih djelatnika.

Tijekom trajanja projekta koje je započelo u kolovozu 2013. i traje do 21. studenog, 30 djece je uključeno u potreban logopedski tretman, 21 roditelj djece s teškoćama je uključen u edukaciju, 34 odgojitelja i stručnih suradnika vrtića, kao i 43 učitelja i stručnih suradnika lokalnih osnovnih škola je educirano za rad s djecom s teškoćama.

U projektnom periodu realizirano je zapošljavanje troje stručnjaka za rad s djecom s teškoćama u vrtiću - logopeda i dvoje osobnih pomagača za djecu koja imaju višestruke teškoće.

U jednom od objekata vrtića adaptirana je i opremeljena dvorana pri čemu je taj prostor postao stimulativno okruženje za djecu s teškoćama, ali i ostalu djeca u vrtiću.

Dvorana je opremljena specijaliziranom opremom koja uključuje zid i užad za penjanje, terapeutske ljuljačke, stropne sprave i sigurnosne strunjače.

Voditeljica projekta Sanja Jozić rekla je da su se na projekt prijavili još u studenom 2011., a upravo ih je brojnost djece s teškoćama u njihovom vrtiću motivirao za prijavu. Osim toga, dodala je, iskustvo roditelja djece s teškoćama nerijetko je bilo da je djetetu u nadležnim specijaliziranim ustanovama dijagnosticiran određen poremećaj, no redoviti tretman izostaje zbog preopterećenosti sustava.

Prilikom osmišljavanja projektne ideje uzeli su u obzir, kaže Jozić, probleme poput tih da nemali broj roditelja zbog financijske situacije nisu u mogućnosti tražiti pomoć od stručnjaka s privatnom praksom te da u Hrvatskoj inicijalno obrazovanje odgojitelja i nastavnika uključuje samo osnovno znanje o razvoju djece.

"Ukoliko uzmemo u obzir da u DV "Gajnice" bilježimo 25 posto djece koja trebaju podršku i tretman edukacijsko-rehabilitacijskih stručnjaka, ovaj projekt je vrijedan doprinos u pogledu poboljšanja uvjeta za djecu s teškoćama u lokalnoj zajednici", ocijenila je.

Jozić je istaknula da projekt direktno doprinosi tehničkim i upravljačkim kapacitetima vrtića i škole, a naročito značajnom koristi od projekta drži ostvarenu suradnju, povezanost i umrežavanje vrtića i lokalnih škola.

Istaknuvši da je dječji vrtić " Gajnice" s 36 skupina, 5 objekata, 878 djece jedan od najvećih vrtića, koordinatorica projekta Predobra Mavrović rekla je da su se lako odlučili za projekt jer su htjeli podići postignute stvari na još višu razinu.

Partneri u provedbi projekta su Grad Zagreb - Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport i Osnovna škola bana Josipa Jelačića iz Zagreba.

Hina

 

Povezane vijesti