Moderna medicina: Znanstvenici razvili cjepivo koje štiti od raka mozga

Znanstvenici su razvili cjepivo koje štiti miševe od raka mozga tako što osnažuje imunološki sustav koji napada abnormalne stanice.

Novo cjepivo još nije testirano na ljudima, ali klinička istraživanja na ljudima bi mogla početi iduće godine u Njemačkoj.

Iza ovog projekta stoje njemački istraživači iz Heidelberga koji o novom cjepivu kažu da je bazirano na prirodnoj sposobnosti nekih pacijenata da razviju snažan imunološki odgovor na rak mozga. Taj odgovor ne može spriječiti razvoj raka, ali ga može značajno usporiti. Eksperiment je pokazao da bi cjepivo moglo dodatno potaknuti i osnažiti taj urođeni imunološki odgovor.

"Mogli bismo inducirati imunološki odgovor jednak onome koji bilježimo kod nekih pacijenata, ali bi naše cjepivo rezultiralo snažnijom i efektnijom imunološkom reakcijom“, kaže prof. Michael Platten.

Tim iz Heidelberga je zatražio dozvolu za nastavak kliničkih istraživanja na ljudima koji biiduće godine započeo u Njemačkoj, nadaju se znanstvenici.

"Još je uvijek prerano za procjenu hoće li cjepivo biti efektno na ljudima“, naglašava prof. Platten.

Znanstvena zajednica je dala veliku pozornost ovoj studiji objavljenoj u znanstvenom časopisu Nature.

"Korištenje imunološkog sustava kako bi se napao rak je nov i uzbudljiv pristup koji će sigurno s vremenom razultirati novim terapijama“, sigurna je dr. Emma Smith.

No svi znanstvenici „spuštaju loptu“ i naglašavaju da je istraživanje još uvijek u ranoj fazi i da je rano govoriti i procijenjivati hoće li cjepivo osnažiti imunološki sustav kod ljudi oboljelih od raka mozga.

Ima puno različitih tipova rakova mozga i svi se jako teško liječe tako da je svako novo saznanje vrijedno svake pohvale.

Istraživanja na cjepivima kao načinu borbe protiv raka provode se već neko vrijeme. Slično kliničko istraživanje prošle godine pokrenuto je u Velikoj Britaniji, a terapija pod nazivom Imunoterapija započela je u SAD.

B. Šutalo