Ohrabrujuća studija: Nove metode učenja bitno pomažu djeci i mladima s intelektualnim teškoćama

Ova studija dokazuje da učenici s niskim kvocijentom inteligencije mogu postići puno veću razinu literarne vještine nego smo mislili i upozorava sve one koji rade s učenicima s intelektualnim poteškoćama da se ne smije odustajati od nikoga

Za učenike s intelektualnim poteškoćama s nižim kvocijentom inteligencije smatralo se da su rijetko u stanju naučiti čitati, ali nova studija pokazuje suprotno.

Znanstvenici naglašavaju da ovi rezultati mogu imati izrazito pozitivne implikacije na život osoba s intelektualnim poteškoćama.

"Ako djeca s težim intelektualnim poteškoćama mogu naučiti čitati onda to znači da će moći čitati popis za kupovinu, oznake na proizvodima i osnovne upute“, rekao je Jill Allor, voditelj studije objavljene u znanstvenom časopisu The journal of exceptional children.

"Čak minimalna razina čitanja može bitno unaprijediti kvalitetu života i mogućnosti zapošljavanja“, dodao je Allor.

Za potrebe studije istraživači su pratili skupinu od 141 učenika s kvocijentom inteligencije od 40 do 80, od kojih su svi bili u stanju govoriti. Polovica učenika bila je podvrgnuta svakodnevnim specijaliziranim vježbama čitanja u malim skupinama. Ostali učenici su su se nastavili obrazovati dotadašnjim tradicionalnim načinom.

Nakon četiri godine, učenici koji su učili prema specijaliziranim metodama pokazali su znatno veću razinu čitalačke vještine od učenika koji su radili starim metodama.

Štoviše, istraživači kažu da kvocijent inteligencije nije uvjetovao i predviđao razinu vještine čitanja.

Dok su učenici s višim kvocijentom u pravilu brže usvajali čitanje, bilo je slučajeva da su učenici s nižim kvocijentom nadilazili svoje kolege s višim kvocijentom.

Ova studija dokazuje da učenici s niskim kvocijentom inteligencije mogu postići puno veću razinu literarne vještine nego smo mislili i upozorava sve one koji rade s učenicima s intelektualnim poteškoćama da se ne smije odustajati od nikoga.

B. Šutalo