Ciklus novog švedskog filma u kinu Tuškanac

Nagrađivani dokumentarac "Palme" autorica Kristine Lindstrom i Maud Nycander, intrigantan portret švedskog premijera Olofa Palmea otvorio je u zagrebačkom kinu "Tuškanac" ciklus novog švedskog filma, koji donosi djela manje poznatih, ali ne i manje zanimljivih suvremenih švedskih redatelja

Osobni i profesionalni portret Palmeova života ocrtan je kroz arhivske snimke i razgovore s brojnim osobama s kojima je švedski premijer bio u kontaktu, od mladih dana do smrti 1986., kada je ubijen dok se sa suprugom pješice i bez tjelohranitelja vraćao kući iz kina.

Film se bavi i kontroverznijim detaljima njegove biografije, primjerice njegovom ulogom u aferi "IB", kada su novinari otkrili da postoji tajna služba o kojoj švedski parlamentarci nisu ništa znali, a koju su iz sjene vodili tadašnji ministar obrane i sam Palme.

Nakon projekcije, s jednom od redateljica, Kristinom Lindstrom, u "Tuškancu" će razgovarati filmski kritičar Josip Grozdanić.

Već iduću večer gost "Tuškanca" bit će redatelj Richard Hobert koji dolazi s filmom "Jednosmjerna za Antibes", dramom koja ima elemente fantastike i romanse, o udovcu koji iz sigurnosti svoga doma kreće u pustolovinu života.

Intimistička obiteljska drama "Simon i hrastovi" redateljice Lise Ohlin, adaptacija je romana Marianne Fredriksson o odrastanju senzibilna dječaka u švedskoj provinciji za vrijeme i desetak godina nakon Drugog svjetskog rata.

Disfunkcionalnost i složenost obiteljskih odnosa u fokusu je romantične humorne drame "Moj brat Simon" suscenarista i redatelja Andreasa Ohmana te egzistencijalne drame "Miss Kicki" Hakona Liua, koja je nagrađivana na festivalima u Stockholmu, Mannheim-Heidelbergu i Pusanu, a u čijoj je glavnoj ulozi Pernilla August, poznata iz filma "Fanny i Alexander".

Na programu su i, u Cannesu nagrađena, dinamična krimi-komedija "Zvuk buke", te na mlađu publiku usmjerena tinejdžerska drama "Tisuću puta jača".

Po riječima Josipa Grozdanića, nakon svojevrsnog dragovoljnog Bergmanova umirovljenja ranih osamdesetih, švedski je film tijekom dva desetljeća dijelom i nezasluženo pao u drugi plan. Pored ranih filmova Lassea Hallstroma iz tog se razdoblja, ocijenio je Grozdanić, izdvaja niz solidnih televizijskih krimića o inspektoru Martinu Becku, na koje se kakvoćom i popularnošću nastavljaju recentne ekranizacije Stiega Larssona, Henninga Mankella i Helene Tursten, a novi val darovitih švedskih filmaša javlja se potkraj devedesetih.

Ciklus je organizirao Hrvatski filmski savez u suradnji s Veleposlanstvom Švedske u Hrvatskoj, a filmovi imaju bosanske titlove.

Hina