UNICEF Hrvatska: Predrasude o djeci s teškoćama u razvoju

Vršiteljica dužnosti predstojnice Ureda UNICEF-a Hrvatske Đurđica Ivković kaže da djeci s poteškoćama u razvoju obrazovanje može osigurati budućnost na tržištu rada, jer su djeca koja odrastaju u inkluzivnom okruženju najbolji učitelj društva za smanjenje nejednakosti

Raširene predrasude u društvu dodatno sprječavaju ostvarivanje prava oko 93 milijuna djece na svijetu s teškoćama u razvoju, stoji u Izvješću o stanju djece u svijetu koje je ove godine posvećeno djeci s teškoćama u razvoju, a koje je danas predstavio UNICEF Hrvatska.
Vršiteljica dužnosti predstojnice Ureda UNICEF-a Hrvatske Đurđica Ivković kazala je na konferenciji za novinare kako u Hrvatskoj, prema podatcima Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, živi 33.852 djece s invaliditetom i teškoćama u razvoju, od kojih 36 posto živi u Zagrebu i Splitsko-dalmatinskoj županiji.

Istaknula je da je oko 22 tisuće djece u nekom obilku prilagođenog školovanja, iz čega je razvidno kako su mnoga djeca uskraćena za to pravo, posebno stoga što još u potpunosti nisu uklonjene sve prepreke za njihovo potpuno uključivanje u zajednicu.

Naglasila je kako djeci s poteškoćama u razvoju obrazovanje može osigurati budućnost na tržištu rada, jer su djeca koja odrastaju u inkluzivnom okruženju, ustvrdila je, najbolji učitelj društva za smanjenje nejednakosti.

Prema izvješću UNICEF-a svako 20-to dijete, odnosno gotovo 93 milijuna djece u svijetu u dobi do 14 godina živi s teškoćama u razvoju.

Mnoga od njih susreću se s raznim oblicima isključenosti i diskriminacije, unatoč tomu što su vlade zemalja članica UN-a preuzele obavezu da sva djeca, bez obzira na sposobnosti, uživaju svoja prava bez prepreka.

UNICEF u izvješću poručuje da se životi djece neće promijeniti ako se ne promijene stavovi njihovih zajednica i onih koji odlučuju o njihovoj dobrobiti.

Izvješće je predstavljeno u Osnovnoj školi "Marija Jurić Zagorka", jednoj od zagrebačkih škola s programom integracije djece s teškoćama u razvoju u redovito obrazovanje koji pohađa 65 učenika s invaliditetom i teškoćama u razvoju.

Ta je škola istaknuta kao uspješan primjer ravnopravnog sudjelovanja u nastavi djece s teškoćama u razvoju s ostalom djecom.

Hina

Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL