Udruga invalida Križevci: Integracija djece s teškoćama u razvoju u redovni obrazovni sustav

Projektne aktivnosti obuhvatile su kupnju specijalizirane opreme poput prilagođenih tipkovnica, stolica i stolova te induktivne petlje

 

U multimedijskoj dvorani gradske knjižnice 'Franjo Marković' u Križevcima održala se završna konferencija EU projekta 'Integracija djece s poteškoćama iz Križevaca i okolice u redovni obrazovni sustav'.

Predsjednik Udruge invalida Križevci Petar Gatarić u uvodnom obraćanju predstavio je program konferencije, dok je Ivana Hrg Matušin, voditeljica projekta, održala prezentaciju ostvarenih rezultata projekta.
U ime Grada Križevaca prisutnima se obratio zamjenik gradonačelnika Grada Križevaca Tomislav Katanović, koji je prije svega pozdravio sve korisnike ovog projekta, čestitao Udruzi invalida Križevci i pojedincima na uspješnim rezultatima, dodavši da je Udruga invalida Križevci jedna od najaktivnijih i najsposobnijih Udruga u Gradu Križevcima.

Projekt je sufinanciran sredstvima Europske unije u okviru IPA komponenata IV – Razvoj ljudskih potencijala – Program Europske unije za Hrvatsku – 'Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti obrazovni sustav', koji je ujedno i jedini takav projekt financiran sredstvima Europske unije u Koprivničko-križevačkoj županiji.
Nositelj projekta je Udruga invalida Križevci. Projekt je trajao 18 mjeseci, a njegova ukupna vrijednost iznosi 247.178 eura. Europska unija financirala je 95 posto, dok je Udruga invalida Križevci sudjelovala sa 5 posto novčanih sredstava.
Ovim projektom ostvaren je cilj – osiguravanje jednakih mogućnosti za djecu s teškoćama na svim razinama obrazovnog sustava, od vrtića, osnovne i srednje škole, te ostalih ustanova u kojima djeca stječu znanja. Individualni pristup djeci predškolske dobi i učenicima s teškoćama. Omogućio im je ravnopravnu uključenost u lokalnu zajednicu i društvo u cjelini, kvalitetniji pristup izvorima znanja i informiranja, veću društvenu podršku i bolje razumijevanje, te da imaju jednake mogućnosti i jednaku startnu poziciju kao i druga djeca u području obrazovanja.

Ravnopravno uključivanje djece s teškoćama u nastavu omogućeno je pomoću asistenata koji su radili na individualnoj razini. Također, putem projektnih aktivnosti omogućen je i fizički pristup učionicama i toaletima na prvom i drugom katu budući da su škole u kojima se održava nastava starije gradnje te nisu imale adekvatan pristup svim učionicama.
Jedan od specifičnih ciljeva bila je i pomoć odgojno-obrazovnim ustanovama pri razvijanju programa prilagođenih djeci s teškoćama te edukacija osoblja, kao i fizički pristup putem kojeg je djeci s teškoćama pružena mogućnost da koriste nastavnu literaturu prilagođenu njihovim potrebama, dok su o njima skrbili kompetentni i educirani nastavnici, odnosno stručnjaci i tako im pružali najvišu moguću kvalitetu obrazovanja. Projektne aktivnosti obuhvatile su kupnju potrebne specijalizirane opreme poput prilagođenih tipkovnica, stolica i stolova, induktivne petlje i opreme za slijepu djecu s teškoćama te didaktičke opreme kojom se odgajateljima, učiteljima i nastavnicima, kao i samoj djeci olakšao rad na nastavnom satu.

Prilagodbom vrtića (Dječji vrtić Križevci), osnovne i srednje škole (OŠ Ljudevita Modeca, Gimnazija I. Z. Dijankovečkog) i Gradske knjižnice Franjo Marković, djeci s teškoćama omogućeni su svi potrebni uvjeti za daljnje ravnopravno obrazovanje. Kao pozitivan primjer naglašena je aktivnost i provedba projekta u OŠ Ljudevita Modeca, gdje je i ugrađena vertikalno podizna platforma i osigurani prilagođeni stolovi i stolice za učenike s teškoćama.
M. Damjanović

 

Povezane vijesti