Dobra vijest: Američkim učenicima s invaliditetom škole su dužne osigurati sve uvjete za kvalitetno obrazovanje

"Naši su članovi vidjeli puno škola u kojima se pokušalo prisiliti učenike da koriste komunikacijske tehnike koje nisu bile primjerene njihovu invaliditetu, što uzrokuje značajne poteškoće u obrazovnom procesu", kaže Denise Marshall iz američkog Vijeća roditelja i odvjetnika

 

Obamina administracija podsjetila je škole o širokim odgovornostima za učenike s invaliditetom koji se bore s govornim manama i drugim komunikacijskim poteškoćama.

U smjernicama koje su objavljene u srijedu, savezni dužnosnici poručili su naciji i javnim školama da imaju obveze iz tri odvojena zakona kako bi "osigurali da učenici oštećenog sluha, vida i govora budu ravnopravni u komunikaciji s ostalim učenicima i nastavnicima".

Takva obveza navedena je u Zakonu o obrazovanju. Prema Zakonu o rehabilitaciji iz stavka 504, škole moraju biti u skladu s tri vrste individualnih potreba, uz ostalo i obvezne su i na pružanje financijske pomoći za nabavku komunikacijskih ploča ili materijala na Brailleovom pismu. U slučajevima kada je potrebna pomoć, škole bi trebale obratiti "primarnu pozornost na učenike s invaliditetom kako bi sustav osigurao učinkovitu komunikaciju pomoću pomagala i drugih usluga".

Ipak, škole nisu dužne dati ništa više nego što je potrebno kako bi "osigurale učinkovitu komunikaciju", naznačuju dužnosnici Obamine administracije zaduženi za obrazovanje. Upute dolaze kao odgovor na odluku saveznog suda prošle godine, u slučaju poznatom kao KM protiv Tustin Unified School District koji je pojasnio obveze škola prema učenicima koji imaju posebne komunikacijske potrebe.

Denise Marshall iz Vijeća roditelja i odvjetnika, smatra da je potrebna posebna edukacija za nastavno osoblje. Grupa pozdravlja smjernice koje su dane školama, ali isto tako upozoravaju da nisu dovoljno jasne, što može izgraditi nove barijere za učenike oštećena sluha ili vida.

"Naši su članovi vidjeli puno škola u kojima se pokušalo prisiliti učenike da koriste komunikacijske tehnike koje nisu bile primjerene njihovu invaliditetu te su ih tako jednostavno isključile iz obrazovnog okruženja. To uzrokuje značajne poteškoće u obrazovnom procesu, a učenici s invaliditetom osjećaju se kao da su predmet laboratorijskih ispitivanja. To ih lišava njihova dostojanstva ", rekla je Denise Marshall.

M. Damjanović

 

 

Povezane vijesti