Moderna tehnologija u službi obrazovanja djece s razvojnim i intelektualnim teškoćama

Većina stručnjaka slaže se da moderna tehnologija posebno dobro funkcionira kod autistične djece kojoj odgovara jednostavan i predvidljiv način rada elektroničkih uređaja. Bilo bi dobro da o tome razmisle i hrvatske resorne službe

Mathew Wotto, 11-godišnji dječak s autizmom, sjedi uz iPad, a uz njega sjedi i njegova učiteljica.

Podigla je malu novčanicu od 20 dolara i upitala ga: "Koliko je ovo novaca?“

Mathew pogleda prema iPadu, pritisne ikonu za identifikaciju novčanica i zatim pritisne ikonicu s 20 dolara.

Učiteljica Edwina Rogers zadovoljno kimne glavom.

Uslijedila su nova pitanja: "Koji je dan u tjednu?“, "Kakvo je vrijeme vani?“, "Koja je ovo novčanica?“

U većini slučajeva Mathew odgovara verbalno, ali je brži i opušteniji uz pomoć uređaja.

Matthew je samo jedan od sve većeg broja djece s razvojnim i intelektualnim teškoćama koji se služi elektroničkim uređajem, u njegovom slučaju iPadom, s dodanom aplikacijom za učenje Proloquo. Prije samo nekoliko godina djeca s autizmom služila su se nezgrapnim komunikacijskim uređajem koji je koštao oko 6000 dolara, ako su se uopće služili nekim uređajem. Najčešće bi se odabirale slike koje bi lijepili na ploču.

Učenici s invaliditetom su se i do sada služili asistivnom tehnologijom Tako da suvremena tendencija spajanja modernih tehnoloških uređaja s tradicionalnim učenjem ne treba čuditi.

"Služimo se s velikim brojem različitih programa. Učenicima dajemo alat, a oni su većinom na razini zadatka“, izjavila je Valske Jaoae, stručnjakinja za asistivnu tehnologiju sa sveučilišta u Južnoj Carolini.

Veliki broj učitelja i roditelja tvrde da laptopi, tableti i razne aplikacije pomažu pri motiviranju učenika s razvojnim ili intelektualnim teškoćama. Ostali su pomalo oprezni jer ne postoji dovoljan broj opsežnih znanstvenih istraživanja koja bi ocijenila učinak moderne tehnologiju na djecu.

No većina stručnjaka slaže se da moderna tehnologija posebno dobro funkcionira kod autistične djece kojoj odgovara jednostavan i predvidljiv način rada elektroničkih uređaja. Bilo bi dobro da o tome razmisle i hrvatske resorne službe.

B. Šutalo

 

 

Povezane vijesti