Izložba fotografija Marije Feldi u galeriji Sunce ustanove URIHO

Na ovoj izložbi Marija Feldi predstavlja nam se s fotografijama pasa iz azila Šapica i Noina Arka, u kojem se zbrinjavaju napušteni ili odlutali psi bez vlasnika. Na svim fotografijama u glavnoj je ulozi pas, smješten u zatvoreni prostor omeđen zidom i zelenim ili bijelim rasterom žičane ograde

Ustanova URIHO Vas poziva da dođete u četvrtak 17. travnja u 18,00 sati na prvu samostalnu izložbu fotografija Marije Feldi pod nazivom "Priče iz azila“. Izložba se održava u ustanovi URIHO, galerija „Sunce“ na adresi Avenija Marina Držića 1 u Zagrebu. Ulaz je slobodan a izložba se može pogledati radnim danom od 10,00 do 16,00 a srijedom do 19,00 sati. Izlaganje fotografija biti će do 9. svibnja. Slike koje će biti na izložbi izložene možete pogledati na web adresi www.uriho.hr.
Marija Feldi rođena je 1996. godine u Zagrebu, završila je osnovnu školu Frana Galovića u Dugavama. Trenutno pohađa grafičku školu u Zagrebu, smjer medijski tehničar. Fotografijom se bavi od 2010. godine fotografirajući na brojnim javnim događanjima kao što su prosvjedi, javni performansi, buvljaci… Fotografira za brojne udruge i pojedince te je dio njezinog fotografskog stvaralaštva objavljen na Internetu. Tijekom godina razvija specifičan stil i ljubav prema jakim kontrastima crno bijele fotografije. Ovo joj je prva samostalna izložba.
Na ovoj izložbi Marija Feldi predstavlja nam se s fotografijama pasa iz azila Šapica i Noina Arka, u kojem se zbrinjavaju napušteni ili odlutali psi bez vlasnika. Gledajući sve fotografije zajedno primjetno je da su tehnički korektne, ispravno eksponirane, koloristički uravnotežene i dobro izoštrene na mjestima koji su autorici bili glavni centri interesa. Na svim fotografijama u glavnoj je ulozi pas, smješten u zatvoreni prostor omeđen zidom i zelenim ili bijelim rasterom žičane ograde.

"Kada govorimo o preostale dvije kvalitete svake fotografije pa i ovih Marijinih, a to su estetska i ona psihološka, potrebno je o svakoj od izloženih Marijinih fotografija progovoriti izdvojeno. Osobno mi je na prvi pogled nekako najdojmljivija ona na kojoj pas odozdo gleda direktno u objektiv fotoaparata, tj. u nas kao promatrača. Pas je snimljen iz gornjeg rakursa što ga čini nekako prirodno podčinjenim u odnosu na nas kao promatrača, koji ga gledamo odozgor. Glavni lik - pas, vidljiv je djelomično tijelom, ali kroz otvore ograde čije su linije postavljene u dijagonalnom pomaku, (što fotografiji daje dimenziju dinamike), prodorno gledaju te ta dva žutonarančasta oka sa zjenicama crnim poput onixa, u kojima se vidi odsjaj neba. Ograda i njuška u prvom, te djelomično vidljivo tijelo psa u stražnjem planu, zamućeni su malom dubinskom oštrinom, tako da je naš pogled na fotografiji dodatno usmjeren na oči životinje. U tim očima iščitava se i znatiželja psa, i njegov oprez, neko iščekivanje, ali i mogući napad, režanje ili iznenadno lajanje, kako to psi obično rade kada su ugroženi, ili da jednostavno razbiju napetost koja vlada pri susretu s nepoznatom osobom ako se ne osjećaju sigurni. A opet, u tom pogledu moguće je vidjeti i neku tugu, molbu da ga se izbavi iz tog „pritvora“ i da konačno bude nečiji, tj. ima svog gazdu, što je naravna potreba svakog psa. A opet, mjesto prije spomenutog režanja i lajanja, od ovog psa moglo bi se očekivati i da zamaše repom i time da do znanja da je spreman na prijateljski odnos, ako ga i mi želimo podijeliti s njim.
Autorica na svim fotografije „ne strahuje“ od slobodnog prostora, već ga koristi da pokaže ono važno, koje je po količini manje, ali po svom vizualnom i psihološkom djelovanju itekako izražajno. Inače nepreporučljivo izbjegavanje standardnih kompozicijskih pravila trećina i pogledi pasa koji gledaju izvan okvira na dvije ili tri fotografije u ovom slučaju može se tumačiti kao kreativno, smisleno kršenje pravila i opravdati idejom da su glavni akteri na njenim fotografijama – psi, marginalizirani i da traže izlaz iz okvira u koji su privremeno smješteni“, rekao je u predgovoru izložbe prof. Bruno Kokot.
Svi ste dobrodošli na izložbu.

In-Portal

Foto: Goran Jakus/PIXSELL