ANJA KUKOR Izložba fotografija 'Ljubav nije nasilje' povodom međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama
Motivi fotografija pokazuju skrivenu traumu i strah žrtava nasilja
Autorica koncepta je Zrinka Šimičić Mihanović, a instalacija je ostvarena u produkciji Multimedijale kolibe u suradnji s Nastavničkim odsjekom Akademije likovnih umjetnosti
U subotu i nedjelju 17. i 18. listopada od 12 do 14 sati na Nastavničkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, Jabukovac 10, bit će postavljena dvosatna izvedbena instalacija ‘Dobra voda’.
Čine ju zvučna instalacija autora Didiera Doueta, plesna izvedba u koreografiji Zrinke Šimičić Mihanović i u izvedbi Viktorije Bubalo, Zvonimira Kvesića i Arijane Prpić te prostorna instalacija autorice Marine Bauer.
Autorica koncepta je Zrinka Šimičić Mihanović, a instalacija je ostvarena u produkciji Multimedijale kolibe u suradnji s Nastavničkim odsjekom Akademije likovnih umjetnosti.
‘Dobra voda’ je treća epizoda u seriji izvedbenih susreta ‘Što nastaje?’ koja se bavi istraživanjem pokreta kao temelja našeg spoznavanja svijeta te uspostavljanja odnosa, međusobne povezanosti i povezanosti s okolišem čiji smo dio. Serija nastaje i redefinira se kroz susret različitih medija, autorskih poetika, kao i kroz susret izvođača i gledatelja, otvarajući prostor između sudionika, prostor između događaja, prostor slušanja, oklijevanja i mogućnosti. Prva epizoda serije izvedbeni je susret ‘Što nastaje?’ (Antisezona / MSU, Zagreb, svibanj 2019.), a druga izvedbena instalacija ‘Izvedba koja se dira’ (Nastavnički odsjek ALU, Zagreb, rujan 2019.). Obje epizode realizirane su kroz suradnju plesne umjetnice Zrinke Šimičić Mihanović i vizualne umjetnice Marine Bauer. ‘Dobra voda’ njihov je nastavak, kojem se pridružio i francuski glazbenik Didier Douet.
O AUTORICAMA I AUTORIMA
Zrinka Šimičić Mihanović (Zagreb, 1978.), plesna umjetnica i somatska praktičarka, certificirana je analitičarka pokreta - somatska praktičarka (CMA-SP), edukatorica razvojnog (IDME) i somatskog pokreta (SME). Kao plesačica surađivala je s domaćim i inozemnim autorima, a autorski rad obilježile su joj brojne suradnje s umjetnicima iz drugih medija. Autorica je i koautorica petnaestak predstava i radova in situ ‘Što nastaje?’, ‘Izvedba koja se dira’ (2019., Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu), ‘cruel, cruel nature’ (2018.), ‘Nestajanja’ (2016.), ‘a2’ (2015., 28. Muzički biennale Zagreb), ‘Indigo’ (2014.), ‘Po stepenicama, iza vrata, kroz prozor…’ (2013.), ‘Pokret Mislim Okret’ (2013.), ‘Trag/Trace/Spur’ (2012.), ‘Titraji’ (2012.), ‘7 tišina za 7 dana’ (2011.), ‘Moveranje’ (2009.), ‘Sobe’ (2007., Kula Lotrščak, Zagreb), ‘U prolazu’ (2003., Gliptoteka HAZU, Zagreb) te predstava za djecu ‘Ja pa ti pa mi: Stranci i Sadi gradi’ (2016.-2018.). Pokretačica je i jedna od umjetničkih voditeljica međunarodnog festivala improvizacije ‘Improspekcije’, pokrenutog 2007., te inicijatorica regionalne platforme ‘SomaHut’ koja okuplja umjetnike i stručnjake iz različitih polja oko interesa za somatsko. Suosnivačica je umjetničke organizacije Multimedijalna koliba. Predaje na Odsjeku plesa Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. Diplomirala je povijest umjetnosti i francuski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Marina Bauer (Zagreb, 1972.), vizualna umjetnica - akademska kiparica. Diplomirala je 1998. na Kiparskom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu. Njen umjetnički rad karakterizira dosljednost u razvijanju metoda kinestetičkog i taktilnog doživljaja umjetničkog djela te odmak od pitanja formalnog oblikovanja objekta prema oblikovanju odgovarajućih metoda za komunikaciju s posjetiteljem (‘Sjećanja I’ i ‘Sjećanja II’, 2003./04., ‘Introverti’, 2014., ‘Prekapanja’, 2019.). Pažljivo gradi kinestetički doživljaj kod posjetitelja (‘Sam/a sa sobom’, 2016., ‘Mjesto’, 2017.), a temom taktilnosti i utjelovljenog iskustva bavi se i u svom doktorskom istraživanju. Od 2002. do 2016. godine predaje kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu na Kiparskom i Nastavničkom odsjeku, a od 2016., kao vanjska suradnica, predaje na kolegiju Uvod u psihologiju umjetnosti. Izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu, te je u sklopu umjetničkih simpozija izvela i trajno postavila nekoliko javnih ambijentalnih instalacija. Uvrštena je u izložbu ‘Suvremeno hrvatsko kiparstvo’ u organizaciji Ministarstva kulture koja je predstavljena u više europskih gradova (2009.-2011.). Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika, Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika te koordinatorica za Hrvatsku europske mreže ‘Sculpture Network’.
Didier Douet (Nica, 1956), skladatelj, redatelj i glumac. Nakon susreta s Jean-Etienne Marieom u okviru Međunarodnog centra za glazbeno stvaralaštvo (CIRM) 1982., surađuje na UPIC-u Iannis Xenakisa. Na njegov umjetnički izričaj, usmjeren na istraživanje glazbenog vremena i spektralne glazbe, utječu glazbenici poput Luc Ferraria, György Ligetia i Akira Tamba. Autor je dvadesetak glazbenih djela za kazalište te, u suradnji s vizualnim umjetnicima i koreografima, zvučnih instalacija koje kombiniraju elektroakustiku, instrumental i glas (‘Perpetuum mobile: The City’, Galerija suvremene umjetnosti, Nica), ‘Saturne’ (sa slikarom Manuelom Taraïom), ‘Paris-Pékin et Parasites’ (s video umjetnicom Florence Aupic, Pariz), ‘Gouttes millénaires’ (Lozère), ‘Klaxophonie’ (Dan glazbe, Nica), ‘Calligrammes’ (suradnja s Blechbläserquintett , Stuttgart), ‘Narodjenia’ (balet, Ukrajinska nacionalna opera, Kijev), ‘La chair des lettres 1, 2, 3’ (Bruxelles, Pariz, Nica), ‘Espace vibrations 1’, (s vizualnom umjetnicom Natašom Markovinović, Zagreb). Uglazbljuje pjesničke tekstove na različitim jezicima. Redovni je suradnik Radio France i televizijskog kanala Arte. Umjetnički je ravnatelj FHRAKAT udruge čiji je cilj povezivanje europskih umjetnika.
Projekt su podržali Ministarstvo kulture Republike Hrvatske i Grad Zagreb.
Autor: In Portal
Objavljeno: 15.10.2020