Ministarstvo obrazovanja: Kurikulum nije u suprotnosti ni s ustavnim vrednotama ni s kršćanskim svjetonazorom

MZOS se očitovalo na izjavu Hrvatske biskupske konferencije povodom odluke Ustavnoga suda o Kurikulumu zdravstvenoga odgoja u kojoj se navodi da se zbog nepoštivanja demokratske i ustavom zajamčene slobode roditelja pri odgoju njihove djece mora pristupiti reviziji sadržaja spornoga modula u suradnji s roditeljima te drugim mjerodavnim institucijama

Kurikulum zdravstvenoga odgoja nije u suprotnosti ni s najvišim ustavnim vrednotama Republike Hrvatske niti s kršćanskim svjetonazorom učenika, njihovih roditelja i nastavnika, smatra Ministarstvo znanosti obrazovanja i sporta (MZOS) koje u očitovanju na današnju izjavu Hrvatske biskupske konferencije (HBK) vezanu uz Kurikulum ističe da se njime ne ugrožavaju ni prava drugih ni javni moral te da se ne sprječavaju roditelji da i dalje sudjeluju u odgoju djeteta.

Otkrivanje ljepote tijela

HBK u izjavi povodom odluke Ustavnoga suda o Kurikulumu zdravstvenoga odgoja navodi da se zbog nepoštivanja demokratske i ustavom zajamčene slobode roditelja pri odgoju njihove djece mora pristupiti reviziji sadržaja spornoga modula u suradnji s roditeljima te drugim mjerodavnim institucijama. Biskupi u izjavi ističu kako četvrti modul Kurikuluma zdravstvenoga odgoja "ne uvodi dijete u slobodu rasta i razvoja, u otkrivanje ljepote tijela sukladno njegovoj dobi i kršćanskim vrijednostima".

MZOS u priopćenju ističe da je poštovanje, zaštita i promicanje ljudskih prava zadatak je koji proizlazi iz samog Ustava i jedna je od temeljnih vrednota Republike Hrvatske, a o njegovu ostvarenju ovisi sigurnost i dobrobit pučanstva. Ministarstvo je još jednom pozvalo svu zainteresiranu javnost da se uključi u javnu raspravu o Kurikulumu zdravstvenoga odgoja.

"Djeca imaju pravo na život i razvoj u svim vidovima života, uključivši tjelesni, emotivni, psihosocijalni, kognitivni, društveni i kulturni. Dobrobit djeteta treba biti ispred svega, a posebno se treba isticati prilikom donošenja svih odluka vezanih uz dijete, posebno onih koje se tiču njegova odrastanja i odgoja. Djeci se mora omogućiti da aktivno sudjeluju u rješavanju svih pitanja koja utječu na njihov život te im dopustiti slobodu izražavanja mišljenja", ističe Ministarstvo.

Priprema za samostalan život

Naime, dodaje MZOS, stvarajući široku sliku o društvu, učeći o stvarima koje su dio današnjice, dijete će stvarati svoje mišljenje, a uz pomoć svojih roditelja, onih koji rade i druže se sa svojom djecom kod kuće, donijet će konačne zaključke.

"Sva prava koja su vezana uz djecu ujedno su i obveza same države, ali i roditelja te svih drugih koji na bilo koji način utječu na razvoj samog djeteta. Kurikulumom se ne ugrožavaju ni prava drugih ni javni moral, a istodobno se ne sprječavaju roditelji da i dalje sudjeluju u odgoju djeteta", stoji u priopćenju.

Dodaje se da je uloga države bitna jer je upravo ona ta koja brine, izravno i neizravno, o dobrobiti djeteta i to osiguravanjem što kvalitetnijeg odgoja koji će rezultirati da dijete u najboljoj mogućoj mjeri bude pripremljeno za samostalan život u društvu te odgojeno u duhu ideala mira, dostojanstva, snošljivosti, slobode, ravnopravnosti i solidarnosti, uzimajući pri svemu tome u obzir tradiciju i kulturne vrijednosti.

"Smatramo da Kurikulum zdravstvenoga odgoja koji se nalazi na javnoj raspravi nije u suprotnosti ni s najvišim ustavnim vrednotama RH niti s kršćanskim svjetonazorom učenika, njihovih roditelja i nastavnika. Spomenuti potiče jednakost svih bez obzira na rasu, boju kože, spol, rod, jezik, vjeru, politička ili druga uvjerenja, nacionalno ili socijalno podrijetlo, imovinu, rođenje, naobrazbu, društveni položaj ili druge osobine", navodi se u očitovanju MZOS-a.

Kurikulumom se, dodaje MZOS, uređuje sve što će omogućiti djetetu da se pripremi za odgovoran život u slobodnoj zajednici u duhu razumijevanja, mira, snošljivosti, ravnopravnosti spolova i prijateljstva među narodima, etničkim, nacionalnim i vjerskim grupama. "Naime, stvarajući široku sliku o društvu, učeći o stvarima koje su dio današnjice, i kao takve ih se ne smije odbacivati, dijete će stvarati svoje mišljenje. Djetetu će se omogućiti da aktivno sudjeluje u rješavanju svih pitanja koja utječu na njegov život te će u potpunosti doći do izražaja njegova sloboda izražavanja mišljenja", zaključuje MZOS.

Hina