Udruga Druga pomoć: Dobri buvljak kakvog nema na planeti, a ni šire

Humanitarni online buvljak osmišljen je pod krilaticom “Pretvori staru kramu u dobru karmu“ i djeluje po principu razmjene gdje se donatori rješavaju dobrih, ali njima nepotrebnih stvari a kupci povoljno dolaze do nečega vrijednog

Udruga Druga pomoć osnovana je u siječnju 2012. s ciljem poticanja građana na različite oblike aktivnog uključivanja u život zajednice radi poboljšanja kvalitete življenja. Prvi projekt udruge je Dobri buvljak.
Boris Miletić iz udruge Druga pomoć rekao nam je kako je humanitarni online buvljak osmišljen pod krilaticom “Pretvori staru kramu u dobru karmu“ i djeluje po principu razmjene gdje se donatori rješavaju dobrih, ali njima nepotrebnih stvari ili poklanjaju usluge, a kupci dolaze do stvari ili usluga koje su im potrebne. Namijenjen je onima koji, recimo, nude bojanje zidova, ili jednostavno prodaju neki predmet.

Prva buha Dobrog buvljaka

Dobri buvljak jedinstveni je humanitarni online buvljak i društveno odgovoran projekt. Za razliku od niza jednokratnih buvljaka, Dobri buvljak kontinuirano spaja donatore i kupce s ciljem prikupljanja sredstava za rad neprofitnih udruga.
Boškov buvljak prva je buha Dobrog buvljaka i počasni član udruge Druga pomoć. S urođenim osjećajem za pravednost svojim svakodnevnim humanitarnim radom inspiracija je mnogima koji se odluče sudjelovati u radu buvljaka. Kada nije na buvljaku Boško je na nekom od lokalnih sajmova ili antikvarijata.
Boškova ideja: “Riješi se nepotrebnih stvari ili kupi potrebne, a usput podrži one kojima je pomoć potrebna – novac umjesto prodavatelju uplaćuješ udruzi po svom izboru!“
Umjesto klasičnog oblika plaćanja prodavaču, iznos kupac transparentno uplaćuje udruzi po vlastitom izboru i na taj način podupire njezin rad. Tako Dobri buvljak postaje mjesto na kojem i 'donatori' i 'kupci' čine dobro djelo pomažući udrugama koje tako dobivaju sredstva za ostvarivanje svojih ciljeva, ali i sami osjećaju direktnu korist od svog angažmana.

Online donatorstvo

Sve se odvija putem web stranice koja je jednostavna i pregledna. Svatko tko želi nešto donirati, bilo da se radi o predmetu ili usluzi, putem linka doniraj će sam uploadati fotografije proizvoda, sugerirati kome želi pomoći donacijom, napisati tekst i predati ga. Kada naiđe netko tko bi želio taj predmet kupiti, on će ga rezervirati, umjesto prodavaču uplatiti donaciju udruzi po svom izboru i uploadati potvrdu o uplati. Na

Boškova ideja: “Riješi se nepotrebnih stvari ili kupi potrebne, a usput podrži one kojima je pomoć potrebna – novac umjesto prodavatelju uplaćuješ udruzi po svom izboru!“

kraju procesa dobivaju zajednički mail s kontakt podacima i dogovore se oko primopredaje. Na stranicama Dobrog buvljaka postoji spisak oko 80-tak udruga kojima se može donirati, ali njihov broj raste.
Sudionici na buvljaku od početka su prepoznali važnost ideje Dobrog buvljaka i od tada entuzijastično sudjeluju u projektu. Što je vidljivo iz njihovih mailova, želje da sudjeluju, pomognu, volontiraju, pa čak i kod uplate donacija; naime često su to iznosi koji su veći od cijene predmeta koji kupuju. Sam predmet je često samo poticaj za veći angažman i donaciju. Donatori znaju kome novac odlazi i kome konkretno pomažu, upravo stoga Dobar buvljak ima posebnu vrijednost.

Hrelić virtualnog svijeta

Na nacionalnom internet natječaju 'Vidi Web Top 100', u kategoriji Vladine organizacije, državne institucije  i javni servisi, web stranica Dobri buvljak uvrštena je u Top 10 najboljih za 2012. godinu. Od 4.446 prijavljenih webova i mobilnih aplikacija oznaku najbolji dobilo je njih 110. Renomirani stručnjaci iz čak 30 medijskih kuća i organizacija iz Hrvatske i regije odabralo je koji će se webovi i mobilne web aplikacije uvrstiti u VIDI WEB Top 100 te tako nadopuniti najveći hrvatski online direktorij webova u koji se tijekom 14 godina prijavilo više od 33.000 stranica. Ovo je veliko priznanje za sve koji su sudjelovali u izradi web stranica, a posebno za ekipu iz Web.Burze koja je napravila Boškov virtualni dom.
Na natječaju za dodjelu donacija Zagrebačke banke 2012. godine, Dobri buvljak je ušao u finale u kategoriji „Humanitarno djelovanje“, te je na taj način još jednom priznat kao iznimno kvalitetan i društveno odgovoran projekt. Natječaj je trajao od 14. do 28. rujna, a organiziran je na društvenoj mreži Facebook unutar aplikacije u kojoj su predstavljeni svi projekti. Boško je uz veliku pomoć i podršku svojih prijatelja uspio izboriti donaciju putem koje će lakše nastaviti projekt i svoj društveno koristan rad.

Boško u prestižnom društvu

Na regionalnoj reviji Weekend media festival – BalCannes 2012. održanoj krajem rujna u Rovinju, Dobri buvljak je po izboru novinara ušao u prestižno društvo 25 najboljih kampanja u regiji u zadnje dvije godine. Svi prijavljeni projekti kontinuirano su prikazivani za vrijeme trajanja festivala u posebnoj BalCannes dvorani. Ova izložba radova omogućila je tisućama sudionika festivala jedinstveni pregled i uvid u najbolje radove iz jugoistočne Europe, među njima i Boškov humanitarni projekt Dobri buvljak.
Boško poziva sve udruge da aktiviraju svoje članove da se uključe u rad buvljaka i na taj način osiguraju dodatna sredstva za ostvarenje svojih ciljeva.
U vremenu kada radi ubrzanog načina življenja sve manje vremena posvećujemo aktivizmu, razmišljanju kako pomoći drugima ili podržati vrijedne inicijative u društvu, iako bismo to željeli, ovaj projekt nudi odličnu platformu kao mjesto razmijene i svojevrsnog recikliranja stvari i usluga na jednom mjestu, navodi Boris Miletić i dodaje da upravo u humanitarnom segmentu podupiranja rada različitih udruga vide ogroman potencijal i pozitivan učinak ovog projekta.
Piše Božica Ravlić
Foto Vjeko Skledar