Nacionalni dan osoba s cerebralnom paralizom

Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize ovogodišnji Nacionalni dan osoba s cerebralnom paralizom (5. svibnja) obilježit će danas organizacijom okruglog stola na temu "Inkluzivno obrazovanje djece s cerebralnom paralizom“ u Dvorani mjesnog odbora Malešnice

Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize također poziva na otvorenje novog prostora (Ulica Martina Tartaglie  2, u 10 sati), a tom će prigodom demonstrirati inovativni terapeutski sustav PeThe (Personal Therapist) za koji je tim hrvatskih studenata nagrađen na međunarodnom natjecanju Microsoft Imagine Cup.
Okrugli stol otvorit će predsjednik Hrvatskog saveza udruga cerebralne i dječje paralize prof. def. Ivan Vujec, koji će održati izlaganje na temu "Integracija djece s cerebralnom paralizom u redovni obrazovni program“. 
Ostali izlagači na skupu su prof. Vladimir Brezak, (Agencija za odgoj i obrazovanje) na temu "Osnovni preduvjeti omogućavanja inkluzivnog obrazovanja". Bit će tu i predstavnici Ministarstva socijalne politike i mladih, koji će otvoriti temu "Provedba projekta asistencije u nastavi za djecu s teškoćama u razvoju"; sociologinja Olivia Prodan Ravlić; Udruga osoba s invaliditetom "Sunce“, Makarska (tema: "Inkluzija djece s teškoćama u razvoju"); prof. Tomislav Novoselec; Udruga tjelesnih invalida Bjelovar (tema: "Pomoćnik u nastavi učenicima s tjelesnim invaliditetom u Gradu Bjelovaru i Bjelovarsko-bilogorskoj županiji"); Marko Mađar, koji će iznijeti  osobno iskustvo kao korisnik asistencije u nastavi, Tomislav Velić; Udruga osoba s invaliditetom "Bubamara“, Vinkovci (tema: "Sudbina djece s teškoćama u razvoju u obrazovnom sustavu"). U raspravi na kraju skupa uz izlagatelje tema i goste sudjelovati će predstavnici Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta.
Inkluzivno obrazovanje djece s cerebralnom paralizom kao tema ovogodišnjeg obilježavanja Nacionalnog dana odabrana je sukladno stavu udruga članica da usprkos naporima i pomacima učinjenim u ovom području, još uvijek ne postoji dovoljna sustavna podrška djeci s teškoćama u razvoju u procesu njihove integracije u redovni odgojno-obrazovni sustav. To se posebno odnosi na nesustavno financiranje usluge asistencije u nastavi i nejasnoće koje proizlaze iz praktične primjene postojećih propisa. Inkluzivno obrazovanje je proces koji se razvija i polagano napreduje.
Cilj okruglog stola je predstaviti aktualnu pravnu regulativu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju i ukazivanje na iskustva, mogućnosti i probleme u procesu inkluzije. U zajedničkoj raspravi očekuje se odgovor na pitanje kakva je budućnost i perspektiva asistencije u nastavi i drugih oblika inkluzije, od tolike važnosti za svu djecu s teškoćama u razvoju.

B. Ravlić

Foto: Goran Kovačić/PIXSELL