Treneri velikog srca: Halliwick program za rehabilitaciju djece s teškoćama u razvoju

Za dijete s teškoćama u razvoju aktivnosti u vodi, kao i savladavanje osnova plivačkih pokreta, igra i različite vježbe, može biti jedini način samostalnog kretanja u prostoru te put ka boljoj socijalizaciji

Halliwick program, plivanje za djecu s teškoćama u razvoju održava se na bazenima u Koprivnici, a roditelji mogu prijaviti djecu od 2 do 10 godina (ako bude mjesta u grupi primat će se i uzrast od 10 do 20 godina).

Halliwick koncept namijenjen je učenju plivanja za djecu s tjelesnim i/ili mentalnim poteškoćama. Djeca se rađaju iz vodenog medija i kroz cijeli život uživaju u vodi na različite načine.

Socijalizacija kroz rehabilitaciju

Za osobe s invaliditetom plivanje može biti sastavni dio rehabilitacije, ali i način za psihičku prilagodbu na različite situacije kao i rekreaciju i socijalizaciju. Novo iskustvo ulaska u vodu, aktivnosti provedene kroz igru i fizička aktivnost djetetu koristi ne samo fizički nego i psihički. Za dijete s teškoćama u razvoju aktivnosti u vodi, kao i savladavanje osnova plivačkih pokreta, igra i različite vježbe, može biti jedini način samostalnog kretanja u prostoru, te način bolje socijalizacije, kontrole disanja, te kretanje u vodi, dakle prostoru u kojem mogu učiniti pokrete koje ne mogu van vode. Začetnik ideje i prvi koji se počeo baviti ovim pristupom rada s djecom u vodi bio je James McMillan još 1949. godine u Velikoj Britaniji.
Sve je počelo idejom o integraciji djevojčica iz Halliwick škole s djecom bez invaliditeta.
James McMillan, inače inženjer tehničke struke, povezao je principe vode – hidrodinamiku, hidrostatiku i ostale zakone fizike, s oblikom i ponašanjem tijela u vodi. Postupno se plan i program razvijao do postavljanja 10 točaka učenja plivanja koje su nazvane Halliwick koncept.

Ana Sršen, duša projekta

Deset točaka prate logički slijed učenja plivanja - stjecanja potrebnih motoričkih aktivnosti.
Plivači se podučavaju u omjeru jedan naprama jedan instruktora s plivačem do vremena kada je postignuta potpuna neovisnost. Par instruktor-plivač postaje jedinica unutar grupnih aktivnosti, tako da plivač dobiva prednost socijalne interakcije sa svojim kolegama, dok u isto vrijeme uživa nenametljivu, ali stalnu pažnju individualnog instruktora. Kroz medij igara prilagođenih dobi i sposobnostima, grupe se upoznaju sa svojstvima i ponašanjem vode te kako kontrolirati vlastite probleme neravnoteže.
Zainteresirani se mogu javiti na mail: treneri.velikog.srca@gmail.com.
Inicijator projekta Treneri velikog srca proslavljena je hrvatska paraolimpijka Ana Sršen. U ovoj priči priključili su joj se brojni poznati  paraolimpijci, uz ostale Karlo Rajković, Matija Grebenić, Dino Sinovčić i Kristijan Vincetić. Jedna je to od najveselijih priča kada je riječ o rehabilitaciji i integraciji djece s teškoćama u razvoju.
In-Portal

Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL