Oprezno s društvenim mrežama: Facebook i Twitter mogu mijenjati kolektivna emotivna stanja

Kolektivna emotivna stanja se mogu manipulirati putem društvenih mreža. Možda će zvučati paradoksalno, ali čini mi se da je gore što se pozitivno raspoloženje lakše širi nego negativno. Naročito u današnje vrijeme kad su se ljudi, zbog globalne ekonomske slijepe ulice za koju nisu krivi, našli na rubu egzistencije i beznađa

Raspoloženje se može prenositi viralno putem društvenih mreža poput Facebooka, pokazalo je istraživanje koje su proveli znanstvenici sa sveučilišta California i Yale.
Koristeći se podacima milijuna Facebook korisnika istraživači su analizirali zarazni utjecaj kišnih dana.
Došli su do zaključka da na svaku osobu koja je direktno zahvaćena kišom, jedna do dvije druge osobe će također biti pod raspoloženjem koje je kišni dan izazvao kod prve osobe. Studija je objavljena u on-line znanstvenom časopisu Plos one.
Što ljudi misle i osjećaju može se preko društvenih mreža brzo proširiti na drugi kraj svijeta. Društvene mreže mogu dovesti do zanimljivog fenomena globalnog emocionalnog sinkroniciteta.

Pozitiva se brže širi

Istraživači, a i mi svi iz vlastitog iskustva, su znali da se raspoloženje lako širi putem izravne komunikacije uživo. Pitanje je bilo u kolikoj se mjeri emotivno raspoloženje prenosi putem društvenih mreža.

Istraživači su analizirali milijune postova s emocionalnim nabojem između 2009. godine i 2012. godine.

Nakon što bi netko objavio post u kojem bi negativno komentirao kišno vrijeme, negativni postovi bi porasli za 1.16 posto, a pozitivni bi pali za 1.19 posto.
Zatim su pogledali postove prijatelja kišnog posta, a koji su se javili s mjesta gdje je bilo sunčano. Pokazalo se da svaki kišni post generira 1.2 negativna posta više no inače.
Iznenađujuće, pozitivno nabijeni postovi imaju još veći zarazni utjecaj. Svaki pozitivni post generira 1.7 pozitivnih postova više no inače.

Ovi rezultati dovode do zaključka da se putem društvenih mreža emotivna stanja mogu globalno širiti i stvarati čitave klastere raspoloženih i neraspoloženih pojedinaca, zaključuju znanstvenici.
Ono što smo svi slutili, znanstvenici su i dokazali. Kolektivna emotivna stanja se mogu manipulirati putem društvenih mreža. Možda će zvučati paradoksalno, ali čini mi se da je gore što se pozitivno raspoloženje lakše širi nego negativno. Naročito u današnje vrijeme kad su se ljudi, zbog globalne ekonomske slijepe ulice  za koju nisu krivi, našli  na rubu egzistencije i beznađa.
Ljudi, ne dajte da se osjećate bolje nego što bi trebali.
Branimir Šutalo