Studija: Majke djece s autizmom imaju bolje odgojne metode od ostalih

Istraživači su zaključili da su majke djece s autizmom manje sklone postavljanju strogih pravila i korištenju kažnjavanja kao odgojne metode. Primjećeno je da su one sklonije tzv. pozitivnom roditeljstvu, potičući pozitivno ponašanje u djeteta, a ne fokusirati se na loše ponašanje

Sudeći prema najnovijoj studiji, majke djece s autizmom sklonije su koristiti efektnije odgojne metode nego majke djece bez poremećaja u razvoju.
Istraživači su zaključili da su majke djece s autizmom manje sklone postavljanju strogih pravila i korištenju kažnjavanja kao odgojne metode. Primjećeno je da su one sklonije tzv. pozitivnom roditeljstvu, potičući pozitivno ponašanje u djeteta, a ne fokusirati se na loše ponašanje.
Studija je objavljena u izdanju za ožujak časopisa za autizam i razvojne poremećaje i smatra se prvom koja je istražila odgojne obrasce maki djece s autizmom.
Za potrebe istraživanja više od tisuću majki maloljetne djece iz Nizozemske i Belgije odgovaralo je na upitnike o njihovim odgojnim metodama. Na pitanja je odgovaralo 552 majki djece s autizmom i 437 majki djece bez razvojnih poremećaja. Nijedno dijete nije bilo s intelektualnim poteškoćama.
Majke djece suatizmom su bile sklonije prilagoditi okolinu potrebama svoga djeteta, a također su razvijale intimniji odnos prema djetetu i njegovim problemima. Iako djeca s autizmom imaju većih problema s ponašanjem njihove majke su znantno manje sklone kontrolirati svoju djecu.
Ovo istraživanje nam je pokazalo koliko je prilagodba određenim urođenim obracima djetetova ponašanja važna i da roditelji djece koja nemaju zdrastbvenih problema mogu puno toga naučiti od roditelja djece s razvojnimporemećajima.

B. Šutalo