Dan mimoza: Sve što ste željeli znati o raku maternice
U današnje vrijeme ni jedna žena ne bi smjela umrijeti od raka vrata maternice. Promjene na vratu maternice koje dovode do raka mogu vrlo rano otkriti jednostavnom, brzom, lako dostupnom i neinvazivnom metodom, Papa testom
Dan mimoza pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja obilježit će se u većini hrvatskih gradova, a u Zagrebu na Cvjetnom trgu u subotu 18. siječnja, gdje će se po simboličnim cijenama prodavati mimoze kao potpora Ligi za borbu protiv raka. Ovim događanjem istovremeno počinje Međunarodni tjedan borbe protiv raka vrata maternice, tijekom kojeg će se uz prodaju grančica mimoza, dijeliti edukativni materijali i davati savjeti o sprečavanju raka vrata maternice.
Važnost ove javnozdravsvene kampanje potvrđena je i odlukom Hrvatskog sabora koji je Dan mimoza 2011. godine proglasio Nacionalnim danom borbe protiv raka vrata maternice kako bi se upozorilo da su edukacija, cijepljenje i redoviti odlazak na PAPA test temelj dobre prevencije.
U današnje vrijeme ni jedna žena ne bi smjela umrijeti od raka vrata maternice iz razloga što se promjene na vratu maternice koje dovode do raka mogu vrlo rano otkriti jednostavnom, brzom, lako dostupnom i neinvazivnom metodom, Papa testom.
Nažalost to nije tako, svake godine u Hrvatskoj od raka vrata maternice oboli od 300 do 400 žena, a umre od 100 do 130 žena.
Stoga je Ministarstvo zdravlja pokrenulo Nacionalni program ranog otkrivanja raka vrata maternice koji je usvojen je na sjednici Vlade 15. srpnja 2010. godine, kao treći Nacionalni program probira raka.Program je namijenjen svim ženama u Republici Hrvatskoj u dobi od 25 do 64 godine starosti, kako onima koje imaju zdravstveno osiguranje tako i onima koje nemaju zdravstveno osiguranje.Program se odvijati u trogodišnjim ciklusima, tj. pozivi se šalju svake tri godine i to onim ženama koje nisu bile tri godine na PAPA testu kod odabranog ginekologa. Na taj način se promjene mogu na vrijeme otkriti i time spriječiti nastanak raka vrata maternice.
B. Ravlić
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL
Objavljeno: 17.01.2014