Studija: Kako djeca bez teškoća u razvoju doživljavaju vršnjake s autizmom

"Djeca s autizmom provode mnogo godina u učenju izražajnosti lica, ali naše istraživanje pokazuje da ih u dobi od 11 godina njihov sporiji napredak u ovom području već obilježava među vršnjacima bez teškoća u razvoju", rekao je istraživač Steven Stagg

Djeca bez teškoća u razvoju često vide svoje vršnjake s autizmom kao osobe s kojima ne vrijedi graditi prijateljske odnose, pokazalo je novo istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji. Da stvar bude gora, istraživači su do ovog rezultata došli na temelju obične procjene gestikulacije i mimke ispitane djece.
Istraživači su naime otkrili da djeca bez teškoća u razvoju svoje dojmove o vršnjacima s autizmom formiraju u samo 30 sekundi.
Studija je provedena na 44 djece bez teškoća u razvoju, redom 11-godišnjaka, koji su pogledali seriju kratkih video-uradaka, u kojima su prikazana djeca njihove dobi koja odgovaraju na jednostavna pitanja istraživača. Nije im rečeno da neka od djece u video-prilogu imaju autizam.
Ipak, kada su djeca koja sudjeluju u istraživanju bila zamoljena da ocijene vršnjake koje su upravo vidjeli u kratkom filmu, naznačili su da oni s autizmom nisu bili toliko pouzdani za uspostavljanje prijateljstva kao djeca bez teškoća u razvoju, zaključeno je u studiji objavljenoj ovog mjeseca u časopisu Autizam.
"Djeca s autizmom provode mnogo godina u učenju izražajnosti lica, ali naše istraživanje pokazuje da ih u dobi od 11 godina njihov sporiji napredak u ovom području već obilježava među vršnjacima bez teškoća u razvoju", rekao je Steven Stagg s Anglia Ruskin University u Engleskoj koji je vodio studiju.
"Stoga je važno da škole rade s djecom bez teškoća u razvoju kako bi ih educirali o autizmu i pomogli im u prevladavanju negativnih predrasuda koje mogu nastati kroz trenutačne, površne dojmove", zaključio je Stagg.

In-Portal