MUZEJ ZA UMJETNOST I OBRT Koncert bez publike Ansambla Antiphonus i mezzosopranistice Renate Pokupić

Drugi su koncert sačinjavale skladbe iz razdoblja sedamnaestog stoljeća, nastale od skladatelja koji su na različite načine bili povezani uz hrvatske krajeve

 

Kao jedno od kulturnih događanja u povodu obilježavanja završetka razdoblja hrvatskog predsjedanja Vijećem Europske unije, jučer je u Muzeju za umjetnost i obrt upriličen koncert Ansambla Antiphonus pod umjetničkim vodstvom Tomislava Fačinija te uz gostovanje mezzosopranistice Renate Pokupić.

Koncert se održao bez publike, ali ga je bilo moguće pratiti uživo, putem You Tube kanala Ansambla Antiphonus.

Kako je pojašnjeno, prvi je koncert predstavljao tri lamenta:

C. Monteverdi: Lamento d' Arianna - Ansambl Antiphonus, Tomislav Fačini

G. F. Händel: Lucrezia - Renata Pokupić mezzosopran, Pavao Mašić čembalo, Lea Sušanj Lujo violončelo

C. Monteverdi: Lamento Della Ninfa - Ansambl Antiphonus, Tomislav Fačini.

Ženske tužaljke u formi kantate bile su popularne u barokno doba jer su skladateljima omogućavale izraziti različite raspone snažnih osjećaja izazvanih nekim oblikom povrede.

Zatim, drugi su koncert sačinjavale skladbe iz razdoblja sedamnaestog stoljeća, nastale od skladatelja koji su na različite načine bili povezani uz hrvatske krajeve: Filipa Vranjanina, Ivana Lukačića, Vinka Jelića i Tomasa Cecchinija. Ansambl Antiphonus izvest će ove glazbene bisere pod umjetničkim vodstvom Tomislava Fačinija.

- Lukačićevi ranobarokni moteti, pa i Jelićevi i Cecchinijevi, bili su pretiskavani u onodobnim antologijama, njihova je glazba nalazila puta od portugalskoga kraljevskog dvora do londonskih trgovina muzikalija i privatnih zbirki poljskih plemića, nailazeći pritom na različite recepcije..., piše muzikolog dr. Ennio Stipčević, a umjetnički voditelj ansambla Antiphonus Tomislav Fačini dodaje o skladbama da su tiskane u najviđenijih izdavača, zagubljene i ponovno pronađene u najudaljenijim krajevima Europe, u svoje vrijeme kao danas svježe, moderne, u trendu, ali i s egzotičnim prizvukom tipičnim za svoje podneblje - u najširem europskom kontekstu, nude nam glazbenu poslasticu vještinom domaćice koja u raznim uvjetima sprema carske gozbe – objavljeno je na stranici min-kulture.hr.

 

Autor: Klaudija Klanjčić

 

Povezane vijesti