IVA TADIĆ Za sve pomoćnike učenika s teškoćama jednaki uvjeti za isplatu božićnica, regresa i naknade za prijevoz

"Želimo svi ugovore o radu na četiri godine jer je to odgovorno i zahtjevno zanimanje, a takvi su ugovori i u interesu djece jer bi četiri godine bila sigurna da imaju svojeg pomoćnika u nastavi", naglasila je Iva Tadić, čelnica Udruge pomoćnika u nastavi PUN-HR

 

Saborski zastupnik SNAGA-e Goran Aleksić organizirao je u srijedu konferenciju za novinare o Pravilniku o pomoćnicima u nastavi i stručnim komunikacijskim posrednicima, na kojoj je Dalibor Talajić, slobodni umjetnik i otac djeteta s poteškoćama u razvoju iz autističnog spektra, istaknuo je da su pomoćnici u nastavi djeci i roditeljima od neprocjenjive važnosti.

"Edukacija pomoćnika u nastavi mora biti stalna, a trebala bi se proširiti i na škole. Usto, školama na raspolaganju bi morao biti stručni mobilni tim, koji škola treba shvatiti kao pomoć, a ne kao inspekciju“, rekao je Talajić.

Ne bi se smjelo dogoditi da nastavnik osjeća nelagodu zbog asistenta ili ga čak počne smatrati konkurencijom. Animozitet koji se stvara među učiteljima dijete itekako osjeća, što dodatno komplicira njegovu situaciju u školi, pa mu nehotično i sam pomoćnik postaje frustrirajuća situacija, umjesto olakšanja i pomoći, kaže Talajić.

Iva Tadić, čelnica nedavno osnovane Udruge pomoćnika u nastavi PUN-HR, koja će se boriti za jednakost svih pomoćnika u nastavi u Hrvatskoj, poručila je da žele jednaku satnicu u svim gradovima i županijama.

"Želimo za sve pomoćnike koji imaju ugovor o radu jednake uvjete za isplatu božićnica, regresa i naknade za prijevoz. Želimo svi ugovore o radu na četiri godine jer je to odgovorno i zahtjevno zanimanje, a takvi su ugovori i u interesu djece jer bi četiri godine bila sigurna da imaju svojeg pomoćnika u nastavi", naglasila je Tadić.

Stručnjakinja za inkluzivno obrazovanje Ljiljana Igrić upozorila je da pomoćnik u nastavi još uvijek nije zanimanje, pa tek treba utvrditi njegove standarde. Smatra da bi se osiguranjem edukacije pomoćnika, i to onih koji su se već pokazali uspješnim, postiglo da se u školama svake godine ne mijenjaju osobe koje rade taj posao, a pomoćnici bi dobili veću sigurnost zaposlenja.

Daleko će kvalitetnije raditi onaj tko je upoznao izazove posla i načine kako pružati podršku, što bi trebao biti konačni cilj, kazala je Igrić istaknuvši i da bi pomoćnici trebali imati podršku stručnjaka kroz regionalne centre podrške, umjesto što su prepušteni sami sebi.

Hina

 

Povezane vijesti