New York: Tužbe zbog nepristupačnosti podzemne željeznice osobama s invaliditetom
"Ako samo jedan lift ne radi, zaglavio sam", izjavio je jedan od tužitelja, Sasha Blair-Goldensohn, Googleov programski inženjer i korisnik invalidskih kolica
Većina ogromnog i zastarjelog sustava podzemne željeznice u New Yorku nedostupna je osobama s invaliditetom, a njezin operator ih ilegalno diskriminira neuspješnim rješavanjem problema, priopćili su borci za prava osoba s invaliditetom u dvije tužbe koje su podigli u utorak.
Prema pritužbama podnesenim na federalnim i državnim sudovima u Manhattanu, samo 112 od 472 stanice gradske podzemne željeznice su dostupne invalidskim kolicima, a čak i one često ostaju van dosega osobama s invaliditetom, jer se dizalice često kvare.
Ipak, prema pritužbama, grad i Metropolitan Transportation Authority (skraćeno MTA, tvrtka koja upravlja javnim prijevozom New Yorka, nap. a.) odupiru se zahtjevima, koji ne procjenjuju trošak nadogradnje sustava.
Podzemna željeznica u New Yorku tijekom radnog dana prosječno preveze oko 5,65 milijuna ljudi, 1,76 milijardi godišnje.
Tužbe je u utorak, u ime nekoliko neprofitnih grupa i tri osobe, podnijela neprofitna tvrtka za zaštitu osoba s invaliditetom, Disability Rights Advocates.
"Ako samo jedan lift ne radi, zaglavio sam", izjavio je jedan od tužitelja, Sasha Blair-Goldensohn, Googleov programski inženjer i korisnik invalidskih kolica.
Prema sudskim spisima, zaključno s lipnjem 2015., MTA je pretrpio 9,019 kvarova dizala, od čega je njih čak 4.117 bilo neplanirano.
Takvi kvarovi često ostavljaju osobe s invaliditetom zaglavljenima na platformi, osim ako im ljudi ne pomognu izaći na uličnu razinu, što osoblje MTA-a ponekad "ne želi" učiniti, iznosi se u jednoj žalbi.
Podzemna željeznica u New Yorku u suprotnosti je s tranzitnim sustavima u San Franciscu i Washingtonu, čije su postaje potpuno dostupne, a stari sustavi u Bostonu i Chicagu su dostupni više od dvije trećine, navodi jedna žalba.
Tužbe terete optuženike da krše gradski zakon o ljudskim pravima i federalni Zakon o Amerikancima s invaliditetom.
Zahtijevaju da MTA održava dizala u radnom stanju i osigura da podzemna željeznica bude "sustavno" dostupna u "razumnom" vremenu.
Damir Fatušić
Objavljeno: 28.04.2017