Nova studija: Aerobne vježbe pomažu osobama s poremećajima iz autističnog spektra

Cybercycling uključuje stacionarni bicikl s video zaslonom koji omogućuje sudionicima da voze razne staze, igraju igre i na drugi način koriste virtualnu stvarnost za vrijeme aerobne aktivnosti

 

Istraživači kažu kako možda postoji jednostavan način da se smanje problematična ponašanja među onima s autizmom i srodnim poremećajima tijekom školskog dana - dodati neke vježbe.

Kako javlja Disability Scoop, nova studija je proučavanjem utjecaja strukturirane, aerobne vježbe na djecu s poremećajima iz autističnog spektra i onih s drugim poremećajima u ponašanju otkrila da je daleko manje vjerojatno da će mladi koji su sudjelovali u "cybercyclingu" u školi ispoljavati problematična ponašanja u odnosu na one koji su sudjelovali u tradicionalnoj nastavi tjelesnog odgoja.

Cybercycling uključuje stacionarni bicikl s video zaslonom koji omogućuje sudionicima da voze razne staze, igraju igre i na drugi način koriste virtualnu stvarnost za vrijeme aerobne aktivnosti.

Za potrebe studije, istraživači su nasumce podijelili 103 učenika terapijske dnevne škole u dobi od 7 do 16 godina da sudjeluju u sedam tjedana cybercycling programa ili u tradicionalnoj, ne-aerobnoj nastavi tjelesnog odgoja dva puta tjedno. Sudionici su učenici s autizmom, ADHD-om, anksioznosti i poremećajima raspoloženja.

Prema rezultatima objavljenim u ponedjeljak na internetu u časopisu Pediatrics, kada su djeca sudjelovala u cybercycling programu, istraživači su otkrili da su njihovi izgledi za lošom samokontrolom ili izbacivanjem s nastave zbog problema u ponašanju smanjeni za čak 51 posto.

Pozitivni učinci su najizraženiji na dane kada djeca sudjeluju u aktivnosti – tada pojava problematičnih ponašanja pada za više od 70 posto, izjavili su istraživači.

"Aerobni cybercycling obećavajući je za poboljšanje samokontrole i funkcioniranja u učionici kod djece sa složenim zdravstvenim poremećajima u ponašanju", napisali su autori studije. "Ova školska vježba može značajno poboljšati behavioralno zdravlje djece, bez povećanja opterećenja za roditelje ili troškova zdravstvene zaštite, odnosno narušavanja akademskih rasporeda."

Kod nas se u zadnje vrijeme puno priča o kurikularnoj reformi. Razmišlja li pri tome itko o zdravlju i potrebama djece, posebno one s teškoćama? Sudeći prema svemu, čini se da ne.

Damir Fatušić