POREČ Erasmus+ projekt za usavršavanje vještina profesora u radu s učenicima s teškoćama u razvoju
Glavni cilj projekta je osnažiti vještine i znanja profesora u radu s učenicima s teškoćama u razvoju, odnosno kreiranje obrazovnih materijala koji će se koristiti u nastavi u skladu s individualnim posebnostima i karakteristikama takvih učenika
No Bounds in Learning, odnosno Učenje bez granica, jedan je od tri Erasmus+ projekta kojeg pod kordinacijom profesorice Tatjane Gulić Pisarević provodi Turističko-ugostiteljska škola Antona Štifanića iz Poreča.
Ovaj projekt usmjeren je na usavršavanje vještina profesora u radu s učenicima s teškoćama u razvoju. S obzirom da se broj učenika kojima je potrebna prilagodba u nastavi povečao, škola je uvidjela potrebu za podizanjem kvalitete u nastavi te je tako odlučila započeti s ovim projektom.
Glavni cilj projekta je osnažiti vještine i znanja profesora u radu s učenicima s teškoćama u razvoju, odnosno kreiranje obrazovnih materijala koji će se koristiti u nastavi u skladu s individualnim posebnostima i karakteristikama takvih učenika.
Tako će se ovoga tjedna u sklopu ovoga projekta održati mobilnost u partnerskoj školi u Izmiru i u školi u Torbali u Turskoj. Troje profesora iz ove Porečke škole prisustvovat će radionicama tijekom kojih će pripremati nastavne materijale na temu profesionalnog razvoja, napretka u tehnologiji, razvijanja empatije između grupe i pojedinca, razvijanja metoda motivacije i shvaćanja obrazovanja na radnom mjestu. Nastavni će materijali biti naknadno uvršteni u nastavu s učenicima s posebnim potrebama i evaluirani od strane profesora. Na taj će se način učenicima s teškoćama olakšati učenje nastavnim materijalom koji je kvalitetnije prilagođen potrebama pojedinaca, a nastavnici će biti potaknuti da se usavršavaju i napreduju u toj sferi svoga posla.
Inače, u prosincu prošle godine domaćin ovome projektnome sasqnku bio je Poreč. Tada je bilo 20 profesora iz šest partnerskih škola - iz Portugala, Španjolske, Italije, Grčke, te iz dvije škole iz Turske. Tijekom odvijanja projektnog sastanka sudionici su pripremali nastavne materijale s naglaskom na razvoju odnosa s klijentima s ciljem poboljšanoga poslovanja. Oni su imali priliku sudjelovati na predavanjima o radu asistenata u školama i o profesionalnoj orijentaciji, te im je predstavljena međuinstitucionalna suradnja u radu s djecom s teškoćama.
U tom segmentu posjetili smo Dnevni centar Veruda Pula, kao vodeću instituciju u Istri, a i šire, koja se bavi učenicima s teškoćama i pomaganjem djelatnicima u redovnom obrazovnom sustavu s takvom djecom. U sklopu Dnevnog centra Veruda Pula nalazi se Centar za asistivne tehnologije gdje su nam na dojmljiv i vrlo interesantan način prezentirane asistivne tehnologije koje postoje, te način rada s tih tehnologijama. Sudionici su također posjetili teretanu za osobe s invaliditetom u Poreču, jednu od najvećih u Istri, upoznali su se s ljepotama i znamenitostima našeg grada, posjetili su predivan porečki Advent, grad Vrsara, Rovinj i Pulu.
Dejana Rakić
Objavljeno: 17.02.2020