Ministrica kulture Zlatar-Violić rasplakala se na Picassovoj izložbi


Red od Klovićevih dvora bio je dugačak do Kule Lotrščak, ali već sljedećeg jutra izložbu se moglo mirno razgledavati

Nedjeljno, snježno i hladno jutro, na Cvjetnicu, slika ispred Klovićevih dvora bila je posve drukčija od one u subotu navečer, kada je otvorena izložba ”Remek- djela iz Muzeja Picasso”.

Dok je na otvorenju izložbe vladala nedoživljena gužva, a redovi su bili ispred muzeja sve do Kule Lotrščak, u nedjelju je sve bilo posve mirno. Nikakvih gužvi, a na otvorenju u 10 sati svega nekoliko ljudi čekalo je da vide izložbu. Ali, to je tek početak, interes je izuzetno velik i svakako će Klovićevi dvori sljedećih dana biti mjesto do kojeg će doći brojni ljubitelji umjetnosti.

Ni prva ni posljednja

Dojmovi dolaska Picassa u Zagreb svakako su već i sada impresivni. Ministrica kulture Andrea Zlatar-Violić, kada je prvi put prošla kroz dvanaest prostorija gdje su smještena djela najvećeg umjetnika 20. stoljeća, naprosto se rasplakala. - Imate sobu gdje su Picassove slike nastale za vrijeme rata, gdje on slika djecu koja se igraju i pokazuje kako usprkos ratu i svom tom nasilju, djeca se i dalje igraju. To je predivna soba i rasplakala sam se na kraju - rekla nam je na otvorenju dok je s ostalim gostima razgledavala izložbu.

Vidjevši ministričine suze Anne Baldassari, kustosica pariškog muzeja, rekla joj je da to nije ništa neobično.

- Nije ni prva ni zadnja koja se rasplakala, to se dosta često događa na Picassovim izložbama.

Oduševljenje je iskazala i nova francuska veleposlanica u Zagrebu Michèlle Boccoz, koja je Picassova djela naravno vidjela i bezbroj puta u Parizu, ali joj je zagrebačka izložba nešto posebno.

Motiv Dore Maar

- Najviše me se dojmio portret Dore Maar, a boje na tim slikama su fascinantne. Ima nešto tako tužno u njezinim očima, osjeća se posebna melankolija. Ona je bila predivna umjetnica i mislim da bi u Hrvatskoj trebalo napraviti izložbu njezinih djela.

Dora Maar, slavna Picassova muza i ljubavnica, pravim imenom je Henriette Theodora Marković, naše gore list. Otac joj je bio hrvatski arhitekt, a majka Francuskinja. Prije nego što je upoznala Picassa bila je fotografkinja, a bavila se i slikarstvom. Patila je što nije mogla imati djece, a Picasso ju je ostavio zbog druge žene, Françoise Gilot, koja mu je rodila sina i kćer, Claudea i Palomu. Dora Maar umrla je 1997. godine, a iza sebe je ostavila pravo bogatstvo.

Anne Baldassari kaže da od svih njegovih žena i muza, što se umjetnosti tiče, Dora Maar je najviše utjecala na njega, preko svojih fotografija.

- Njezina je ostavština sukcesijom djelomice pripala Francuskoj, a ostatak nasljednicima, te je prodan na aukcijama - rekla nam je Baldassari. - Dora Maar je radila i vrlo zanimljive slike, one su na tržištu kao i drugi njezini radovi i ako Hrvatska želi doći do njih treba se potruditi, jer to nije nemoguće.

VLM

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL