ONLINE TRIBINA Znanstvena postignuća i korištenje tehnologije u radu s djecom s teškoćama u razvoju
Bez obzira na teškoće u razvoju, mnoga djeca i mladi imaju priliku razvijati digitalne kompetencije i matematičko-logičke kompetencije koje im mogu pomoći da budu uspješniji u školovanju i odabiru adekvatnog zanimanja prilagođenog njihovim kapacitetima
Za one koji su to možda propustili, prenosimo zaključke s tribine u okviru projekta 'STEM za sve' pod nazivom 'Znanstvena postignuća i korištenje tehnologije u radu s djecom s teškoćama u razvoju'.
Tribina je bila namijenjena svim odgojno-obrazovnim djelatnicima, terapeutima, roditeljima, asistentima i ostalima koji rade s djecom s teškoćama u razvoju, ali i svim zainteresiranim osobama kako bi im se približila edukativna tehnologija, kao i asistivna tehnologija koja olakšava komunikaciju s djecom i mladima s teškoćama u razvoju, ali i mogućnosti njezine primjene za ovladavanje STEM vještinama, osobito vještinama kodiranja i programiranja.
Bez obzira na teškoće u razvoju, mnoga djeca i mladi imaju priliku razvijati digitalne kompetencije i matematičko-logičke kompetencije koje im mogu pomoći da budu uspješniji u školovanju i odabiru adekvatnog zanimanja prilagođenog njihovim kapacitetima. Na ovoj tribini raspravljalo se o načinima postizanja navedenih ciljeva kroz praktičnu primjenu komunikacijskih uređaja u radu s djecom s teškoćama.
Edukativna tribina uključila je gostovanje stručnjakinja iz područja rada s djecom s teškoćama u razvoju. Na tribini je govorila Renata Šimunko, CARNET i projekt ATTEND, diplomirana lingvistica i informatologinja koja se osvrnula na projekt 'Podrška ostvarenju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju' - ATTEND koji ima cilj osigurati jednake obrazovne mogućnosti djeci s teškoćama u razvoju kroz opremanje odgojno-obrazovnih ustanova asistivnom tehnologijom i obrazovanjem njihovih djelatnika. Nositelj projekta je Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNET, a provođenje se odvija u partnerstvu s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu (ERF) i Fakultetom elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER), uz sudjelovanje islandskih partnera - Odjela za obrazovanje i mlade grada Reykjavika. Pored ustanova koje sudjeluju u projektu, krajnji korisnici projekta su i odgojno-obrazovni djelatnici u ustanovama te posredno djeca i njihovi roditelji.
Tu je bila i Renata Pinjatela, izv. prof. dr. sc., Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet (ERF). Izvanredna profesorica na Odsjeku za motoričke poremećaje, kronične bolesti i art-terapije, voditeljica preddiplomskog studija Rehabilitacija i diplomskog studija Edukacijska rehabilitacija, voditeljica Laboratorija za asistivnu tehnologiju - AT Lab, te Ivana Vinceković, mag. rehab. educ., stručna suradnica na projektu ATTEND.
Nikolina Majdak, mag. rehab. educ. iz Udruge za Autizam - Zagreb, predstavljala je rad udruge i projekt uključivanja djece iz spektra u STEM radionice kao oblik konstruktivnog provođenja slobodnog vremena.
Moderatorica je bila Mirjana Markovinović, izvršna direktorica Hrvatskog saveza udruga cerebralne i dječje paralize (HSUCDP). Tribina je provedena u online obliku kako bi se omogućilo sudjelovanje što većeg broja zainteresiranih s područja cijele Hrvatske, a ako ste je propustili, snimku možete pogledati ovdje.
Projekt 'STEM za sve' sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda u sklopu Poziva UP.04.2.1.10 'Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a', a nositelj je Institut za STEM edukaciju i afterschool programe. Projekt je usmjeren na djecu, mlade, roditelje i djecu s teškoćama u razvoju te na aktivnosti pripreme inovativnih, interaktivnih sadržaja u svrhu popularizacije STEM-a među djecom i mladima te općoj populaciji. Bespovratna sredstva osigurana su iz Europskog socijalnog fonda (85 posto) i Državnog proračuna Republike Hrvatske (15 posto).
In Portal
Objavljeno: 10.03.2023