Kako funkcioniraju roditelji s invaliditetom u ovoj izvanrednoj situaciji
PITANJE: S. R. (46) Suprug, ja i dvoje djece živimo u stanu. Zbog tjelesnog invaliditeta nas dvoje ne izlazimo, a u opskrbi nam pomažu prijatelji.
Donedavno je sve dobro funkcioniralo. S dolaskom ljepšeg vremena i kako ovo stanje s pandemijom traje, djeca su postala agresivna i žele izlaziti češće, a mi ne znamo kako se nositi s njihovim stanjem. Pokušali smo kontaktirati socijalnu radnicu. Možete li nam odgovoriti što poduzima Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu skrb? Gdje je možemo dobiti pomoć i savjet?
ODGOVOR: S obzirom na pojačane mjere sigurnosti i zaštite radi sprečavanja širenja pandemije sukladno važećim preporukama i uputama nadležnih tijela putem podnesaka ili telefonskih poziva učestalo nam se obraćaju roditelji, članovi obitelji, osobe koje su u samoizolaciji ili imaju poteškoća u svakodnevnom funkcioniranju i prilagodbi drugačijem načinu života- kažu iz Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.
U odnosu na sve promjene koje su nastupile mogu se očekivati poteškoće u obiteljskom funkcioniranju u kriznoj situaciji te povećani broj sukoba (pa čak i nasilja) u obiteljima koje žive zajedno oko radnih i školskih obaveza, brige za starije osobe, obavljanja svakodnevnih obveza, načina komunikacije, prilagodbe u svakodnevnim životnim situacijama, zabrane izlazaka, brige oko egzistencije i dr. kao i kod obitelji u kojima je roditeljstvo razdvojeno i treba im stručna pomoć oko postizanja dogovora vezano uz sadržaje roditeljske skrbi i svakodnevnu brigu o djeci, odnosno trebaju stručnu pomoć i upute na koji način reagirati i organizirati život s djecom u situaciji socijalne izolacije i posebnih mjera zaštite.
U svim tim situacijama kada pojedinci, roditelji i/ili članovi obitelji nisu u mogućnosti samostalno postići dogovore ili trebaju psihosocijalnu pomoć i podršku, usluga savjetovanja i pomaganja i/ili usluga obiteljske medijacije su preporučene intervencije i vrlo efikasne metode očuvanja mentalne stabilnosti i/ili suzbijanja eskalacije eventualnih sukoba u obitelji.
U ovom periodu usluge savjetovanja i pomaganja i obiteljske medijacije sukladno uputama nadležnih tijela provodit će se isključivo putem elektroničkih medija i/ili telekomunikacijskih sredstava (Skype, WhatsApp, Viber, Zoom i sl.), a provode ih posebno educirani stručnjaci zaposleni u podružnicama obiteljskih centara.
Usluge koje pruža obiteljski centar nisu obavezne već isključivo dobrovoljne i građani se mogu sami javiti vezano za različite obiteljske situacije, organizaciju života, smanjenje stigmatizacije i suzbijanja eventualnih sukoba između članova obitelji u ovoj izvanrednoj situaciji. Pozivamo građane da se s povjerenjem obrate našim stručnjacima koji će im pružiti stručnu pomoć! – napomena iz MDOMSP-a.
Brojevi na kojima možete zatražiti pomoć dostupni su na poveznici: mdomsp.gov.hr/UserDocsImages/Vijesti2020/CZSS%20i%20podru%C5%BEnice_tablica.pdf.
In Portal
Objavljeno: 07.04.2020