A GDJE SMO MI? Agencija Nielsen otkriva da osobe s invaliditetom uopće nisu prisutne u televizijskim reklamama

U izvješću se navodi da diskrecijska potrošnja za osobe s invaliditetom u radnoj dobi iznosi oko 21 milijardu dolara

Djevojka s invaliditetom

 

Možda niste znali za podatak da čak 15 posto svjetske populacije ima neki oblik invaliditeta. Ili, prema službenoj stranici Europske komisije, čak 20 posto Europljana živi s invaliditetom i, barem po brojnosti, moćna je to ekonomska i politička sila.

No, što je s vidljivošću osoba s invaliditetom u javnom prostoru, ponajprije u televizijskom i radijskom eteru?

Postoji mnogo primjera kako prestižne robne marke pokazuju napredak u uključivanju osoba s invaliditetom u svoje proizvode i marketing.

Primjerice, tvrtka Degree je nedavno stvorila dezodorans u sticku za osobe s oštećenjem vida i osobe s invaliditetom gornjih udova, a Microsoft je oduševio publiku Super Bowla 2019. svojim prilagodljivim kontrolerom za Xbox.

Mnogi drugi brendovi rado će vam demonstrirati što su učinili za 'markentišku' inkluziju osoba s invaliditetom. Dobar je to marketinški trik, ukazuje da kompanija njeguje socijalnu osviještenost i brine o pravima tzv. društvenih manjina.

No, studija Agencije Nielsen, objavljena prošli tjedan, sugerira da postoji mnogo prostora za poboljšanja kada je o tome riječ. Izvješće je ispitalo razinu zastupljenosti osoba s invaliditetom u TV oglasima, otkrivši da samo mali dio reklama u udarnom terminu na neki način predstavlja iskustvo s invaliditetom, bilo kroz talent, vizualizaciju ili životne priče.

Studija je tijekom veljače ove godine pogledala 450 tisuća reklama u udarnom terminu na srednjestujaškim i kabelskim televizijima, te otkrila da samo jedan posto tih oglasa prikazuje nekoga s invaliditetom, unatoč činjenici da 26 posto američkog stanovništva živi s invaliditetom, prema Centru za kontrolu i prevenciju bolesti.

Povrh izrazitih razlika u zastupljenosti, Nielsen je otkrio da je, od malog dijela reklama koje se smatraju 'invalidski uključenima', gotovo polovica reklamne potrošnje dolazila od farmaceutskih i zdravstvenih tvrtki.

Nedostatak zastupljenosti u drugim kategorijama održava stereotipe o osobama s invaliditetom, tvrdi se u izvješću. Naime, ako se prvenstveno vide u reklamama o lijekovima i zdravstvenoj zaštiti, gledatelji će imati problema vidjeti ih u drugim svakodnevnim kontekstima, poput ljetovanja ili roditeljstva.

- Kako predstaviti osobe s invaliditetom u reklamnim sadržajima na način koji je inkluzivan i koji doista predstavlja proživljeno iskustvo osoba s invaliditetom, što je puno više od pukog zbrinjavanja? - postavlja pitanje Stacie de Armas, Nielsenova potpredsjednica.

Nielsen navodi još jedan razlog zašto bi oglašivači trebali uzeti u obzir osobe s invaliditetom: tržišni potencijal.

U izvješću se kaže da diskrecijska potrošnja za osobe s invaliditetom u radnoj dobi iznosi oko 21 milijardu dolara, pozivajući se na američke Institute za istraživanje.

Zapamtite, zajednica osoba s invaliditetom ima obitelji, prevedite to u članove bez invaliditeta i dobit ćete znatno veći postotak od rečenih 20 posto. I puno je tu saveznika, pripadajućih institucija koje također prepoznaju da invaliditet nije tek vlastito proživljeno iskustvo u njihovim domovima i njihovim životima. Invaliditet je tek život, zaboga, tko ga nije proživio i ne razumije što je život zapravo.

 

Mladen Kristić

 

Povezane vijesti