GOOGLE GLASS Nova pomoć socijalnim vještinama djece s autizmom
Istraživači kažu da imaju nove dokaze da intervencija kod kuće koristeći Google Glass potiče socijalizaciju i učenje kod djece s autizmom
Studija koja je obuhvatila 71 dijete u rasponu od šest do dvanaest godina otkrila je da su oni koji su koristili Google Glass uz sudjelovanje u primijenjenoj analizi ponašanja (applied behavior analysis – ABA, op. a.) terapiji imali veću dobit nego djeca koja su primala samo terapiju.
Naočale Google Glass imaju kameru, mali zaslon i zvučnike i rade bežično uz pametni telefon. Za studiju, djeca s autizmom koristila su aplikaciju koja je mogla otkriti osam emocija - sreću, tugu, ljutnju, strah, iznenađenost, zgražanje, prijezir i neutralno - u onima oko njih.
- Sustav djeluje kao istinsko proširenje njihove stvarnosti, držeći ih u njihovom prirodnom društvenom svijetu, a ne iznoseći ih iz njega - rekao je Dennis Wall sa Medicinskog fakulteta Sveučilišta Stanford koji je predvodio studiju objavljenu nedavno u časopisu JAMA Pediatrics.
- Za razliku od virtualne ili mješovite stvarnosti, proširena stvarnost potencijalno je moćno sredstvo kroz koje možemo djecu naučiti socijalne vještine kako bi spriječili neke od tih nedostataka u ranom razvoju.
Sva djeca u studiji procjenjivana su na početku i zatim su sudjelovala u kliničkim sesijama ABA terapije. Osim toga, piše Disability Scoop, 40 djece dobilo je Google Glass na korištenje 20 minuta četiri puta tjedno tijekom šest tjedana.
Djeca koja su koristila Google Glass primila su iz uređaja govorne ili vizualne upute koje su im pomogle da dešifriraju emocije drugih oko sebe. Ili su mogli igrati igre osmišljene tako da iz njih izvlače određene emocije ili pogode koje su to izrazi lica.
Kada se završio period od šest tjedana, istraživači su ponovno provjerili svu djecu koristeći standardnu skalu socijalizacije. Otkrili su da su djeca koja su koristila Google Glass postigla bolji rezultat od djece koja su sudjelovala samo u ABA terapiji.
- Ovo se temelji na statistički rigoroznom pristupu analizi podataka - rekao je Wall.
- Iako je ukupni učinak skroman, pozitivna promjena koja se vidi kod liječene djece je značajna i ukazuje na novi smjer koji bi mogao pomoći djeci da dobiju potrebnu skrb kada im je potrebna.
Namjera je da Google Glass bude kratkoročni pomoćnik koji će djeci pomoći u učenju vještina koje će potom moći samostalno primijeniti.
Najnovija studija proširuje otkrića objavljena prošle godine nakon manjeg testiranja ovakvog pristupa. Istraživači već rade na većoj studiji kako bi dodatno potvrdili svoje nalaze.
Damir Fatušić
Objavljeno: 06.06.2019