INTERVJU, IRENA RAČKI Kroz URIHO-v brend Purger i Purgerica svaki turist ima mogućnost dio Zagrebove posebnosti ponijeti sa sobom u svijet

Sve veća popularnost suvenira Purger i Purgerica, brenda Ustanove URIHO, odvela nas je dizajnerici koja je 'udahnula život' ovom sad već poznatom paru, odjenula bana Jelačića u kockice i odradila još mnoge uspješne projekte

 

Stojite iza URIHO-vog brenda Purger i Purgerica, zašto baš Purger i Purgerica, kada i kako se rodila ideja?

Purger-ica-11 Purger-ica-10 Purger-ica-9.JPG Purger-ica-8.JPG Purger-ica-7.JPG Purger-ica-6.JPG Purger-ica-5.JPG Purger-ica-4 Purger-ica-3 Purger-ica-2 Purger-ica-1 - Ideja se rodila prije nekoliko godina za potrebe Sajma zaštitnih radionica u Nurnbergu. Želja URIHO-vih dizajnerica bila je osmisliti zagrebački suvenir potpuno drugačiji od ponude na tržištu. Iz mnoštva skica, odabrani su Purger i Purgerica koje sam nacrtala kao dječji crtež.

Tim prikazom želja mi je bila prezentirati nošnju na moderniji način te ju tako približiti i mlađoj populaciji. Šestinska nošnja u potpunosti je pojednostavljena, bez detalja. Akcent je stavljen na  kišobran, šešir i licitar koji su već odavno poznati diljem svijeta ne samo kao suvenir grada, već i Hrvatske.

Na kojim proizvodima možemo naći Purgera i Purgericu i kako ih možemo nabaviti?

- U ponudi suvenirskog programa Purger i Purgerica možete pronaći majice, dječje bodije, slinčeke, torbe, pregače, bilježnice, kemijske olovke, upaljače, kuhinjske krpe, podmetače za čaše, šalice, magnete, vazice i zdjelice.

Mogu se nabaviti u Galerijsko-prodajnom prostoru URIHO u Gajevoj ulici 4 ili putem URIHO-vog web shopa.

Na kojim sve  manifestacijama je do sada predstavljen URIHO-v brend?

- Purger i Purgerica predstavljeni su nedavno na Zagrebačkom velesajmu na sajmu Pravo doba. Uz izlagačko mjesto prigodno uređeno održali smo i modnu reviju na kojoj su sudjelovale osobe od tri do 83 godine. Brend je predstavljen i na festivalu Tko pjeva zlo ne misli, sajmu u Nürnbergu te u medijima; Zagrebačkoj panorami, Dobro jutro Hrvatska, Klubu 7 life style magazinu te više puta u pisanim medijima.

Da bi brend bio brend, potrebno ga je vezati uz emociju, asocijaciju, koje emocije, asocijacije ste vi imali pri osmišljavanju ovog brenda?

- S obzirom na to da sam rođena u Zagrebu i moja obitelj već nekoliko generacija živi u njemu posebno sam vezana uz ovaj grad. Puno sam putovala, upoznala mnoge kulture no Zagreb je moje srce.

Odrasla sam u jednom od kultnih zagrebačkih kvartova, Trešnjevci, a većinu slobodnog vremena provodila kod bake koja je imala krojački salon u centru grada ili s djedom koji je radio u HNK-u.

Kako sam i sam željela imati majicu s natpisom Purgerica, a u to vrijeme nije ga bilo na tržištu odlučila sam ga spojiti s likom djevojke odjevene u prepoznatljive motive. Uz Purgericu sam, kako bi priča bila potpuna, istovremeno osmislila i Purgera.

Tko najviše kupuje suvenire s Purgerom i Purgericom?

- Suvenire kupuju većinom domaći kupci bilo za sebe ili kao poklon obiteljima i prijateljima u dijaspori. Kupuju ih i strani turisti kada im objasnimo pojmove Purger i Purgerica. Posebno me veseli kad majicu Purgerica kupe djevojke iz Dalmacije koje su studirale u Zagrebu kao uspomenu na grad.

Koje  projekte na kojima ste radili biste izdvojili kao najznačajnije?

- Značajniji projekti na kojima sam radila su sudjelovanje na 50. Međunarodnom tjednu kože i odjeće 2001. na ZGV-u na kojem je URIHO u konkurenciji s inozemnim izlagačima dobio nagradu za kožno odijelo 'Dona' koje sam kreirala.

Godinu kasnije na ZGV-u dodijeljeno nam je Priznanje za visoku razinu nastupa za kožnu kolekciju i izlagačko mjesto pod nazivom Dessert (Pustinja) koje sam također kreirala i aranžirala.

Sudjelovala sam u radionici Extra ordinary designa 2011. kao član tekstilnog tima. Radovi nastali na radionici bili su izloženi u Hrvatskoj i Japanu te dobili nagradu na Danu D-festivalu dizajna.

Do sada sam vodila i organizirala više kreativnih radionica za djecu i mlade s teškoćama u razvoju i stariju životnu dob. U sklopu jedne radionice s polaznicima sam izradila taktilnu slikovnicu za slijepu i slabovidnu djecu pod nazivom Četiri godišnja doba, koja je uz još četiri odabrane slikovnice predstavljala Hrvatsku na međunarodnom natjecanju T&T u Italiji 2015. Slikovnicu smo donirali OŠ Pećine u Rijeci. U znak zahvalnosti dobili smo Zahvalnicu za dobročinstvo i odanost prema školi. Slikovnica se primjenjuje u nastavi i bila je izložena u Tiflološkom muzeju u Zagrebu 2015. godine.

Najznačajniji projekt bio mi je osmisliti plašt i kravatu za spomenik bana Jelačića za doček Vatrenih 2018. U manje od dva dana vrijedne ruke URIHO-vih djelatnica ideju i sedamdeset metara materijala pretočile su u banovo novo ruho. Bio je to događaj koji je ujedinio cijelu zemlju, a slika bana ogrnutog kockastim plaštom proširila se cijelim svijetom.

Ispričajte nam kako i kada je počela vaša URIHO priča, jeste li zadovoljni radnim okruženjem i mogućnostima za daljnji osobni i  profesionalni razvoj?

- U URIHO-u radim već dvadesetak godina. Počela sam još kao studentica TTF-a i zadržala se  do danas. Uz tekstil i kožu imala sam prilike savladati keramičke vještine, završiti mnoge edukacije i stručna usavršavanja koja se u URIHO-u kontinuirano provode.

Rad u kreativnim radionicama jednako unapređuje živote osoba s invaliditetom kao i nas ostalih, oslobađa skrivene talente i emocije. Kreativnost je nešto što mi ne može dosaditi i sretna sam kada je mogu pobuditi u osobama s kojima radim.

Razgovarala: Anita Blažinović

 

Povezane vijesti