OBRAZOVNA INTEGRACIJA Sve se više učenika s teškoćama u razvoju obrazuje zajedno s vršnjacima bez invaliditeta

Bilo bi zanimljivo i korisno da ovo izvješće uključuje i podatke o načinu i uspješnosti provođenja ovakve integracije, jer bi nam informacije i iskustva mogli biti itekako korisni i u Hrvatskoj

 

Prema novim američkim saveznim podacima, sve se više učenika s invaliditetom obrazuje zajedno sa svojim vršnjacima tipičnog razvoja.

Gotovo 95 posto djece s teškoćama u razvoju provelo je barem dio dana u redovnoj obrazovnoj učionici u 2016. godini. Više od polovice - 63 posto - bilo je u takvim razredima najmanje 80 posto vremena. To je otprilike šest posto više u odnosu na deset godina ranije.

Podaci dolaze iz izvješća američkog Ministarstva obrazovanja Kongresu o provedbi Zakona o obrazovanju osoba s invaliditetom (Individuals with Disabilities Education Act - IDEA, op. a.).

Kako piše Disability Scoop, u izvješću se navodi da je više od šest milijuna učenika u dobi od šest do 21 godine dobilo posebne obrazovne usluge u školama u Americi 2016. godine.

Među učenicima koji su bili pod IDEA-om, njih gotovo četiri od deset su klasificirani kao osobe s posebnim teškoćama u učenju. Sljedeće najčešće dijagnoze bile su govorna ili jezična oštećenja, druga zdravstvena oštećenja, autizam, intelektualne poteškoće i emocionalni poremećaji.

Postotak učenika koji su identificirani kao autisti više je nego udvostručen u razdoblju od 2007. do 2016. godine, priopćilo je Ministarstvo obrazovanja - porastao je s 0,4 posto na 0,9 posto. Povećanje je bilo postupno i dogodilo se u svim dobnim skupinama.

Bilo bi zanimljivo i korisno da ovo izvješće uključuje i podatke o načinu i uspješnosti provođenja ovakve integracije, jer bi nam informacije i iskustva mogli biti itekako korisni i u Hrvatskoj.

Damir Fatušić

 

Povezane vijesti