Udruga Puž: Važnost pomoćnika u nastavi u provedbi inkluzije i uključivanja učenika s teškoćama u obrazovni sustav

Maja Tabak, dopredsjednica udruge Puž, rekla je da problem predstavljaju i članci koji govore o samom zapošljavanju pomoćnika u nastavi, jer učenici često mijenjanju asistente i time su često oštećeni jer trebaju, a nemaju prilagodbu

Maja Tabak

Iz saborskog Kluba Živog zida i SNAGA-e upozorili su u petak na važnost pomoćnika u nastavi te stručnih komunikacijskih posrednika u provedbi inkluzije i uključivanja učenika s teškoćama u obrazovni sustav, ali i upozorili na nedostatke nacrta Pravilnika resornog ministarstva koji bi trebao riješiti probleme s kojima se pomoćnici susreću u praksi.

"Pravilnik bi se trebao poboljšati kako bi se zaštitila djeca iz školskog sustava, da ne mijenjanju stalno asistente jer im je za to potrebna prilagodba", upozorila je pomoćnica u nastavi Iva Tadić na konferenciji za novinare u Saboru.

Dopredsjednica udruge roditelja "Puž" Maja Tabak rekla je kako se problematikom pomoćnika bavi od 2005., kada je "Puž" prvi put dobio sredstva za uvođenje tada asistenata, a danas pomoćnika u redovni obrazovni sustav. Bilo ih je 15-tak, a danas ih je oko 2.000, kazala je.

"Njihov posao nije lak. Svi su oni u redovnim školama i bez prave podrške svog rada. Uz učenika su cijelo vrijeme njegove nastave i pod svim odmorima", istaknula je te izrazila nadu da će predloženi nacrt Pravilnika zaživjeti te u sustav obrazovanja uvesti to pomoćničko zanimanje.

No, naglasila je, predloženi Pravilnik ima nedostatke, pa njegov članak 3. govori da su asistenti tehnička podrška djetetu što, tvrdi, i nije tako. "Mi moramo biti i pomoć u pojašnjavanju zadataka na nastavi što učitelji često ne mogu stići, moramo biti i dobri psiholozi", poručila je Tabak.

Problem su, kaže, i članci koji govore o samom zapošljavanju pomoćnika u nastavi, jer učenici često mijenjanju asistente i time su često oštećeni jer trebaju, a nemaju prilagodbu. Česta mijenjanja tijekom školske godine dovodi do nazadovanja ili stagniranja, upozorila je.

Predložila je i izbacivanje ugovora o djelu na koji rade pomoćnici te uvođenje ugovora na određeno vrijeme od minimalno četiri godine. Predlaže i veću satnicu za edukaciju pomoćnika, posebno u segmentu vježbi i praktične nastave.

"Mnogi roditelji, iako imaju rješenje da na asistenta imaju pravo, ne mogu ga dobiti zbog financiranja", požalio se Dalibor Kuhta iz Udruge za autizam "Pogled".

Sredstva za pomagače dobiju se, tvrdi, preko Europskog socijalnog fonda, pa ako nema sredstava za sve onda se raspisuje natječaj za udruge. "No i tu ostanu djeca koja nisu obuhvaćena", rekao je i upozorio da zbog birokratskih zavrzlama neka djeca dobiju pomoćnika 15. studenoga, a škola počinje oko 1. rujna.

Hina

 

Povezane vijesti