ANJA KUKOR Izložba fotografija 'Ljubav nije nasilje' povodom međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama
Motivi fotografija pokazuju skrivenu traumu i strah žrtava nasilja
Izložba sadržava presjek radova autora koji dugi niz godina svojim fotografijama bilježi čaroban svijet morskih dubina
U Galeriji fotografije Fotokluba Split, u srijedu, 1. siječnja, otvorena je Novogodišnja izložba fotografija, prvi kulturni događaj u Republici Hrvatskoj i šire u 2020. godini. U suradnji s Udrugom 'Triton – Split' otvorena je zložba radova Dalibora Andresa, koji se već dugi niz godina bavi podvodnom fotografijom.
- Svjedoci smo velikih klimatskih i ekoloških promjena koje sve češće dovode do ozbiljnog ugrožavanja, a u najgorim slučajevima i izumiranja pojedinih biljnih i životinjskih vrsta, smanjenja biološke raznolikosti i poremećaja u prirodnoj ravnoteži. Posebno je to izraženo u svjetskim morima, gdje zbog skrivenosti podvodnog svijeta od ljudskog pogleda posljedice nisu odmah vidljive, stoga ih lako previdimo. Niti naš Jadran nije u tome izuzetak. Izložbom autor želi prikazati ljepotu koja se skriva ispod vodene površine te pojačati svijest ljudi o važnosti zaštite podvodnog svijeta o kojem posredno i neposredno ovisi i naša egzistencija – objavljeno je na morski.hr.
Pojašnjeno je da izložba sadržava presjek radova autora koji dugi niz godina svojim fotografijama bilježi čaroban svijet morskih dubina. Prikazane su fotografije živog svijeta i podvodnog ambijenta iz Jadranskog mora, rijeka, jezera, kao i fotografije iz drugih svjetskih mora i oceana. Kod fotografiranja riba i drugih podvodnih organizama autor nastoji uspostaviti vizualni kontakt s organizmom kojeg snima. Zbog te interakcije fotografije dobivaju novu dimenziju i približavaju gledateljima začudnu ljepotu života ispod površine čije očuvanje ovisi o svakom od nas.
Ujedno je objašnjeno tko je Dalibor Andres (Sisak, 1967.), koji je spojio ljubav prema moru i podmorju sa svojim najdražim hobijem – fotografijom.
- Ljubav prema fotografiji rodila se još u osnovnoj školi, kada je sudjelovao u radu školske fotografske sekcije, dok ga je ronjenje privlačilo od rane mladosti. Nakon što je diplomirao i magistrirao na Fakultetu elektrotehnike i računarstva u Zagrebu 2002. godine završio je tečaj za autonomno ronjenje i započeo avanturu istraživanja i bilježenja podvodnog svijeta. Spoj fotografije i ronjenja za Dalibora pokazao se iznimno uspješnim. Ronio je u mnogim svjetskim morima i vodama. Od Indonezije, preko Tajlanda, Maldiva, Crvenog mora, Sejšela, Mediterana, naših rijeka, planinskih jezera, Sjevernog mora, Azora, Kube, pa sve do Meksika. Njegove vještine u podvodnoj fotografiji dokazane su osvajanjem brojnih nagrada, objavljivanjem fotografija u raznim časopisima, magazinima, knjigama, pojavljivanjem na brojnim izložbama fotografija te sudjelovanjem na mnogim festivalima i natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu. Motivi podmorja koje je snimio obišli su svijet na 13 poštanskih maraka koje je izdala Hrvatska pošta. Dva puta osvojio je titulu prvaka Hrvatske u podvodnoj fotografiji (2013. na Hvaru i 2014. na Pagu), a visoki plasmani koje konstantno ostvaruje na natjecanjima u podvodnoj fotografiji svrstavaju ga u sami vrh hrvatske podvodne fotografije. Sudjelovao je i na Svjetskim prvenstvima u podvodnoj fotografiji u organizaciji Međunarodne federacije za podvodne aktivnosti (CMAS) i to 2013. godine na Kubi, 2015. u Nizozemskoj i 2017. u Meksiku. Zapažene rezultate ostvario je na Kubi, izvrsnim 4. mjestom u kategoriji fotografije ribe i 12. mjestom u ukupnom plasmanu. Također je sudjelovao i na prvom Europskom prvenstvu u podvodnoj fotografiji koje se održalo u Portugalu (otok Graciosa na Azorima) 2014. godine gdje se plasirao na 6. mjesto u kategoriji fotografije ribe, dok je u ukupnom plasmanu bio na 12. mjestu. Njegov najznačajniji uspjeh je zlatna medalja osvojena na 16. Svjetskom prvenstvu u podvodnoj fotografiji koje se 2017. godine održalo u mjestu La Paz u Meksiku koju je osvojio u kategoriji makro fotografije – objavljeno je o fotografu Andresu.
Izložba je realizirana uz financijsku potporu Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije, a može se pogledati do 17. siječnja 2020. godine.
Klaudija Klanjčić
Objavljeno: 02.01.2020