Manje je zapravo više: Mnogo igračaka loše utječe na maštu i kreativnost djece

Često se postavlja pitanje trebaju li djeca imati mnogo igračaka i mogu li one pozitivno utjecati na razvoj socijalne inteligencije


 

Mnogi roditelji muku muče s brojnim igračkama njihove djece. Teško je pronaći prostor za njih, a ponekad im je teško odoljeti upornim molbama djece da im kupe igračke koje im na kraju jako brzo dosade. Često se postavlja pitanje trebaju li djeca imati mnogo igračaka i mogu li one pozitivno utjecati na razvoj dječje mašte i kreativnosti.

Znanstvenici sa Sveučilišta Toledo iz SAD-a su u svojoj studiji željeli saznati kako na djecu utječe veliki broj igračaka.

U njihovom istraživanju je sudjelovalo 36 djece. Djeca su bila podijeljena u dvije grupe. U prvoj grupi mališani su se igrali s 4 igračke, a u drugoj bilo im je dopušteno igrati se sa čak 16 igračaka. Nakon pomnog proučavanja, stručnjaci su došli do slijedećih zaključaka. Ona djeca koja su se igrala s manje igračaka bila su maštovitija i kreativnija. Sa svakom igračkom su se igrali dva puta duže i svaki put bi izmišljali nove načine igre sa svakom igračkom pri čemu bi produljivali trajanje igre.

"U ovoj studiji smo pokušali otkriti utječe li broj igračaka na kvalitetu igre kod djece. Kod djece koja su se igrala sa 16 igračaka, igra je trajala kraće i bila je površnija. Druge igračke su u biti bile samo smetnja i odvraćale su im pažnju", rekla je autorica studije dr. Carly Dauch.

Za vrijeme igre djeca se razvijaju, ali neka možda ne mogu dovoljno dugo zadržati pažnju i koncentraciju. Na njihovu pažnju mogu utjecati određeni faktori iz njihove okoline. Rezultati istraživanja su pokazali da upravo velik broj igračaka može loše utjecati na njihovu pažnju. Kada se djeca igraju s manjim brojem igračaka, njihova igra traje duže i tako se produljuje njihova usredotočenost na istraživanje te se razvija kreativnost.

U prijašnjim istraživanjima znanstvenici su došli do zaključka kako će se djeca manje brinuti o određenoj igrački kada znaju da imaju još bezbroj drugih igračaka s kojima se mogu igrati. U Velikoj Britaniji provedena je anketa koja je pokazala kako djeca u prosjeku imaju 238 igračaka, a igraju se svakodnevno sa samo 12.

Znanstvenici smatraju kako bi dječji vrtići, škole i roditelji trebali pospremiti većinu igračaka i ostaviti samo mali broj kako bi se potakla kreativnost kod djece i kako bi se poboljšala njihova koncentracija.

Anita Blažinović