KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA ŽUPANIJA Na sastanku predstavnika operativnih snaga i žurnih službi tema su bile osobe s invaliditetom

Ključno je u dijalogu s predstavnicima udruga osoba s invaliditetom saslušati prijedloge, istaknuto je na sastanku, te prema tome prilagoditi standardizirane protokole postupanja kako bi se izbjegle psihološke barijere koje se kod osoba s invaliditetom javljaju u kriznim situacijama

 

U prostorijama Službe civilne zaštite Koprivnica danas je održan sastanak s predstavnicima operativnih snaga i žurnih službi Koprivničko-križevačke županije na temu razrade posebnih protokola postupanja operativnih snaga u kriznim situacijama prilikom spašavanja osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju.

Sastanku je ispred Koprivničko-križevačke županije prisustvovao zamjenik župana i načelnik Stožera civilne zaštite Koprivničko-križevačke županije Ratimir Ljubić.

Voditelj Službe civilne zaštite Koprivnica Miroslav Blažotić uvodno je obrazložio kako se u inicijativu krenulo sukladno dopisu pravobraniteljice za osobe s invaliditetom i preporukama za postupanje s osobama s invaliditetom u rizičnim situacijama kojima smo svjedočili posljednjih mjeseci, posebice nakon  potresa i poplave u Zagrebu.

- Potrebno je prikupiti što točnije podatke o broju naših sugrađana koji žive s invaliditetom te utvrditi njihove potrebe i sve eventualne prepreke koje bi mogle onemogućavati uspješno zbrinjavanje u slučaju kriznih situacija. Hrvatski zavod za javno zdravstvo je u procesu izrade baze podataka, nakon čega bi trebali izraditi dodatne protokole za provođenje aktivnosti spašavanja - pojasnio je Blažotić.

Načelnik Ljubić pohvalio je inicijativu te napomenuo kako je uz navedeno potrebno planirati i kontinuirano raditi na edukaciji kako pripadnika operativnih snaga i žurnih službi, tako i osoba s invaliditetom kako bi u slučaju potrebe vrijeme djelovanja mogli maksimalno i efikasno iskoristiti.

- U zadnjih nekoliko mjeseci svjedočili smo brojnim kriznim situacijama u kojima je osobama s invaliditetom bilo najteže jer riječ je o najranjivijoj društvenoj skupini kojoj treba pružiti maksimalnu pomoć i skrb, posebice u teškim situacijama elementarnih nepogoda u kojima su im i životi u opasnosti. Uz evidenciju osoba s invaliditetom koja je u izradi, potrebno je raditi na stalnoj edukaciji pripadnika žurnih službi, ali i biti u konstruktivnom dijalogu s udrugama osoba s invaliditetom koje nam mogu reći svoje viđenje i dati korisne savjete. U planu je pozvati ih na sastanak kako bi čuli njihovo mišljenje te nakon toga razgovarati i s predstavnicima jedinica lokalne samouprave kako bi u sinergiji definirali najoptimalnije protokole. Naravno, analizirat ćemo i potrebe po pitanju nadopune specijalne opreme kako bi pripadnici službi na terenu bili što bolje opremljeni i efikasniji u svojem radu - kazao je načelnik Ljubić.

Sudionici sastanka podržali su inicijativu i zaključili kako službe na terenu mogu odgovoriti na svaku zadaću te da je unatoč tome potrebno dodatno skrenuti pozornost na osobe s invaliditetom kojih je prema statističkim podatcima na području Republike Hrvatske oko deset posto u općoj populaciji.

Ključno je u dijalogu s predstavnicima udruga osoba s invaliditetom saslušati prijedloge, istaknuto je na sastanku, te prema tome prilagoditi standardizirane protokole postupanja kako bi se izbjegle psihološke barijere koje se kod osoba s invaliditetom javljaju u kriznim situacijama.

 

Autor: Anita Blažinović

 

Povezane vijesti